BGE (Bigg Green Egg) werk/tuin/keukentafel

Hoosterw

Actieve deelnemer
31 mrt 2014
145
35
Nuenen bij Eindhoven
Heeft er iemand een werk of bouwtekening van een tafel voor een BGE?

Ik zoek zoiets als hier onder.

9ab2d15dc0f1435d4691e7ff634b1df2.jpg

Google heeft wel iets opgeleverd evenals BBQforum en BBQgenootschap maar niet iets bruikbaars. Meestal andere vorm en constructie.

Nou kan ik die foto wel gebruiken en daar van afleiden maar ik vind dat geen ´mooie´ constructie.

ps ik kan niet met teken software overweg...
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Je hoeft niet altijd iets uit te tekenen
Je kunt ook gewoon beginnen
Ik neem aan dat je de BBQ al hebt
Dan kun het meubel zo groot en zo hoog maken als je wilt
Succes ermee gr Leroy
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Sinds afgelopen zaterdag een groen (paas)ei in de tuin... TJonge wat ben ik daar blij mee zeg :)

Mooie buitenkeukens/tafels Alex en Twdi!
Ik hou het iets simpeler, ga voor onderstaand ontwerp:

BUITENKEUKEN-Temp0000.jpg
Morgen even hout halen denk ik (wordt Douglas om te matchen met de rest van de tuin).
Ik zal nog even een appart topic aanmaken voor de bouw :)
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
625
89
Sterksel
Sinds afgelopen zaterdag een groen (paas)ei in de tuin... TJonge wat ben ik daar blij mee zeg :)

Mooie buitenkeukens/tafels Alex en Twdi!
Ik hou het iets simpeler, ga voor onderstaand ontwerp:

Bekijk bijlage 96091
Morgen even hout halen denk ik (wordt Douglas om te matchen met de rest van de tuin).
Ik zal nog even een appart topic aanmaken voor de bouw :)


Nice. Haal je je hout gewoon in de bouwmarkt en gebruik je standaard maten? (Bedenk me even dat ik geen vlak/vandikte bank heb dus gebonden ben aan wat recht te koop is)
 

Hoosterw

Actieve deelnemer
31 mrt 2014
145
35
Nuenen bij Eindhoven
Sinds afgelopen zaterdag een groen (paas)ei in de tuin... TJonge wat ben ik daar blij mee zeg :)

Mooie buitenkeukens/tafels Alex en Twdi!
Ik hou het iets simpeler, ga voor onderstaand ontwerp:

Bekijk bijlage 96091
Morgen even hout halen denk ik (wordt Douglas om te matchen met de rest van de tuin).
Ik zal nog even een appart topic aanmaken voor de bouw :)

Het ei aan de linkerkant, dan moet je eigenlijk wel linkshandig zijn? Anders heel goed nadenken of dat je dat ei wel links van je wilt.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Nice. Haal je je hout gewoon in de bouwmarkt en gebruik je standaard maten? (Bedenk me even dat ik geen vlak/vandikte bank heb dus gebonden ben aan wat recht te koop is)

Hout ga ik halen bij Douglas-hout.nl (online bestellen, ophalen in Ede), zij hebben de maten die ik wil (geschaafd en wel). Ontwerp is dus ook gebasseerd op de beschikbare (geschaafde) maten:

Poten 70x70mm (geschaafd 65x65mm)
Rails 70x50mm (geschaafd 65x45mm)
Planken 30x150mm (geschaafd 26x145mm)

Mochten er nog zaken veranderd moeten worden, dan heb ik hier wel eea aan gereedschap om zelf nog een en ander aan te passen.
Punt is dat mijn ei nu los op de nest staat, mijn werkplaats (in wording) een puinhoop en dus niet echt goed bruikbaar, dus weg van de minste weerstand en het snelste resultaat :)
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Het ei aan de linkerkant, dan moet je eigenlijk wel linkshandig zijn? Anders heel goed nadenken of dat je dat ei wel links van je wilt.
Gelukkig is het ontwerp zodanig dat de tafel omgedraaid kan worden ;)
Ik ben inderdaad linkshandig (eigenlijk tweehanding...), heb nu een klein tafeltje er rechts naast staan en dat werkt in mijn geval toch niet helemaal lekker.
Volgende sessie even omdraaien...
 

Hoosterw

Actieve deelnemer
31 mrt 2014
145
35
Nuenen bij Eindhoven
Sinds afgelopen zaterdag een groen (paas)ei in de tuin... TJonge wat ben ik daar blij mee zeg :)

Mooie buitenkeukens/tafels Alex en Twdi!
Ik hou het iets simpeler, ga voor onderstaand ontwerp:

Bekijk bijlage 85038
Morgen even hout halen denk ik (wordt Douglas om te matchen met de rest van de tuin).
Ik zal nog even een appart topic aanmaken voor de bouw :)
Ik weet niet welke maat ei je voor dit ontwerp bestemd hebt, maar dit ontwerp neigt wel naar doorzakken in de loop der tijd. Zeker met een zachte houtsoort als douglas. De tafel die ik hiervoor had was de standaard tafel van BGE ook douglas en die was na 2 seizoenen al zo krom als een hoepel.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Ik weet niet welke maat ei je voor dit ontwerp bestemd hebt, maar dit ontwerp neigt wel naar doorzakken in de loop der tijd. Zeker met een zachte houtsoort als douglas. De tafel die ik hiervoor had was de standaard tafel van BGE ook douglas en die was na 2 seizoenen al zo krom als een hoepel.
Thanks voor de heads-up, er komt een large in. 2 seizoenen is prima, dan zal mijn werkplaats we een keer af zijn en wordt een wat stevigere constructie wat makkelijker te fabrieken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.