Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Beton Poer strak tegen wand

hallo, ik ben nieuw op dit forum. Heb al veel nuttige informatie kunnen vinden. Ik loop tegen een (beginners?) probleem aan. Ik wil bij een nieuwe overkapping de palen strak tegen de schutting plaatsen om het dak over de schutting heen te laten vallen. hiervoor moet de betonpoer bijna tegen de schutting aankomen om de palen strak te krijgen. echter de palen draai je erop. dat gaat niet als je ze strak tegen de wand wil krijgen. poeren uitmeten, vast zetten met snelbeton etc. is dan geen optie meer als je de paal er eerst op moet schroeven en moet wrikken om dan vervolgens de poer pas vast te kunnen zetten. is hier geen andere\betere manier voor? bedankt alvast!

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2016
    Staander aan schutting klemmen en dan beton storten? Maar volgens mij heb je voor een fatsoenlijke poer toch echt beton rond de stander of voet nodig.

Misschien is een schets of foto handig?

Poer nemen zonder ( draaiende ) voetplaat , oftewel alleen draadeind uit laten steken en dan gat boren in paal ......

Alleen moet je de poeren dan wel allemaal waterpas maken

ok, bedankt! dat is ook een optie inderdaad. poeren waterpas maken lijkt me sowieso de bedoeling? maar eventuele kleine correcies achteraf worden dan wel wat lastiger natuurlijk. maar gaat ook voornamelijk om de palen aan de achterkant dus als de palen aan de voorkant wel verstelbaar zijn kan hier nog wat mee gecorrigeerd worden.

schutting klemmen ook nog een optie om vast te zetten inderdaad. in combi met de vaste schroefdraad moet dit wel goedkomen. helaas geen foto's bij de hand maar is gewoon schutting hardhouten palen, hardhouten plank onderkant en rabatdelen daarboven.

bedenk me dat als het gegraven is, poer geplaatst en paal eventueel langs schutting even vast gezet is plaatje eventueel van onderaf af in paal ook nog wel vast te zetten is. even wat werk maar staat het wel goed voor lange tijd.

Er zijn platen voor op de betonpoer waarbij je gewoon een moer naar beneden draait en dus de paal meezakt. Dan kun je de poer dus op zijn plek monteren en dan de paal rechtstandig laten zakken.
    https://www.beslist.nl/tuin_accessoi...g&gclsrc=aw.ds

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Als je kant en klare poeren wilt nemen, kan je dan niet het gat iets breder uitgraven, de poer er schuin inzetten, dan de paal erop monteren en de poer met paal en al op zijn plek zetten?Dan heb je ook gelijk iets om de poer op zijn plek te houden als je het gat aanvult met grond.
    Anders een smaller gat graven, eventueel bekisting erpaalhouder (of zo'n hoek met betonijzer eraan) onder aan de paal, paal vastklemmen aan de schutting en dan het gat volstorten met beton (geen snelbeton maar normaal constructiebeton) en dit een week laten uitharden. Dan heb je een ter plaatse gemaakte poer.
    Ik kan alles, tot ik bewijs dat ik het niet kan

bedankt, een aantal goede tips waar ik zeker wat mee kan! ga even goed de constructie van de schutting bekijken en bepalen wat het gaat worden.

Als het dak over de schutting heen valt, bouw je dan niet over de erfgrens?
    sometimes you just need a bigger hammer

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten