Vvodkanockers

Nieuw lid
15 jul 2019
3
0
Hallo Allemaal,

Ik ben vrij nieuw op het forum en een actieve lezer, maar (nog) geen actieve poster. Mijn Woodworking avonturen zijn een aantal maanden geleden begonnen met het maken van doosjes. Nu ben ik begonnen met het maken van een klapstoel (The unplugged woodshop, funeral chair) en de tekeningen/ het voorbeeld van deze stoel gebruikt roto hinges als draaiend scharnier. Na een zoektocht op internet kan ik deze scharnieren alleen maar vinden in de USA. Met vrij hoge verzendkosten voor een klein pakketje vind ik dit een beetje overdreven. Heeft iemand enig idee of deze scharnieren ergens in Europa te krijg zijn of welke scharnieren ik eventueel in plaats van deze zou kunnen gebruiken?

https://www.theunpluggedwoodshop.com/wp-content/uploads/2014/09/Dutch-Funeral-Chair.jpg

Bijvoorbaad dank.

download.jpg
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.838
891
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik zou denk ik gewoon dikke stalen of hardhouten pennen overwegen. Die rotohinges zijn nice, maar IMNSHO overkill, en als ik het bouwplan zie is er volgens mij geen structurele reden om de pennen in beide scharnierende delen te fixeren - alle frames worden al bij elkaar gehouden, dus na montage kunnen alle pennen minimaal in 1 draaiend deel gewoon zwevend gemonteerd zijn... maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
 

Vvodkanockers

Nieuw lid
15 jul 2019
3
0
@fantic dank voor de reactie, die hinges zien er interessant uit met een gelijke functie. Thanks

@henkverhaar, bedankt voor de reactie. Bedoel je gewoon een gat boren en een pen gebruiken?
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.106
239
Goeree-Overflakkee
Het schuivende gedeelte is sowieso een losse pen (aan die kant). Een metalen pen lijkt me aan te raden. Als er genoeg (hard)hout omheen zit, kan die pen wellicht gewoon in het hout zitten. Maar dat zal wellicht wat meer slijten dan met een metalen bus.

Dit soort klapstoelen staan vast wel bij kringloopwinkels. Kan je even kijken hoe ze gemaakt worden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.