Gezocht computer gestuurde laserbrander

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Voor een project met fruitkistjes ben ik op zoek naar een laserbrander die wat teksten kan inbranden. kistjes worden van vuren hout. Uiteindelijk wil ik het ook gebruiken om houten labels voor aan fruitbomen met soortnamen te branden in fruithout.

Hoogte teksten hooguit 5 cm. Ik verwacht eigenlijk dat je met het hout kan schuiven. Dus breedte is dan niet zo belangrijk. Misschien heeft iemand iets in het Hoofd van Overijssel staan dat ik eens ervaring er mee kan opdoen. Voordat we iets aanschaffen wat niet geschikt is.

Fruitkistje.jpg

Meer informatie over dit project is hier te vinden
 
Laatst bewerkt:

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Hallo Jeroen,

Ik heb sinds een paar maand een elekslaser A3 pro gekocht via banggood (linkje: https://www.banggood.com/nl/EleksMa...3Ch2RtQtIEAQYASABEgL7t_D_BwE&cur_warehouse=CN ), kostte mij toen 180 euro en hij doet z'n werk... Heb ook geen importkosten ofzo moeten betalen. Het in mekaar zetten kostte mij ongeveer 2 uurtjes prutswerk, via de website van elekslaser de handleiding gevolgd ( linkje: https://wiki.eleksmaker.com/doku.php?id=elekslasera3pro ), eigenlijk wijst het zichzelf wel uit!

zie filmpje met een review: https://www.youtube.com/watch?v=ekjyq1LGh24 (niet van mij trouwens dat filmpje)
Het programma wat erbij zit is niet veel waard, maar het werkt wel... Alleen even prutsen met de instellingen, dat verschilt sowieso van houtsoort tot houtsoort en van dikte (afstand tot de laser dus) ook....
Ik heb er toch al mensen gelukkig mee gemaakt, als je zo'n persoonlijke boodschap kan inbranden in een snijplank bijvoorbeeld ;)

Mvg,

Christophe
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Ohja, nog vergeten te zeggen, gebruik ABSOLUUT ALTIJD de bril die erbij zit, deze laser kan je blind maken... Wat je wrs al wel wist, maar toch, beter een waarschuwing teveel dan helemaal geen :p
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
958
305
Rosmalen
Dan nog even een waarschuwing er bovenop, de bril helpt niet tegen een "direct hit" met de laserstraal, dus alsnog heel voorzichtig zijn ook met bril op, en ook bij reflecterende materialen (als je bv. een aluminium bodemplaat van de machine gebruikt). Daarnaast, het heeft misschien zin om bij een leverancier van beschermingsmiddelen in NL een gecertificeerde bril te kopen en die te gebruiken, in plaats van iets wat potentieel alleen een gekleurd stukje plastic is....
 

herb1965

Actieve deelnemer
6 sep 2013
42
0
Hoi, ik heb een lasersnijder die 50x30 cm aan kan. Kun je gebruiken. Mits bestand compatibel is natuurlijk. Ik woon in Ruinen, dus te doen vanuit Hoofd van Overijssel toch? :eek:
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Dag Jeroen,

Leuk kistje. Ik weet niet om hoeveel kistjes het gaat, maar als het om een behoorlijk aantal gaat, en je wilt het snel hebben,dan kan ik je misschien wel helpen.
Laat het maar weten.

Groet,
Jan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.