Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5
    oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012

Logeerbed Meranti / Yellow Poplar

Eerder dit jaar heb ik een logeerbed gemaakt van reststukken Meranti en Yellow Poplar. Het tulpenbomenhout had ik over van de nieuwe binnendeuren en het meranti komt van oude balken uit m'n huis.

Zoals altijd begin ik met inspiratie op internet op te doen. Daarna een ontwerp gemaakt, op basis van de beschikbare afmetingen en hoeveelheid hout. Was best passen en meten.

De verbindingen zijn deels in het zicht. Niet heel ingewikkeld allemaal, dus een uitgebreide beschrijving is vast niet nodig. Laat vooral weten als je meer info wilt hebben. De lat waar de lattenbodem op ligt is met een vingerfrees verlengd. Voor de oefening en omdat het kan.

Een dag of twee werk gehad. Daarna in de Restol transparante houtolie gezet. Het was nogal een oude bus, dus het drogen duurde veel langer dan ik verwacht had. En met de lijnolie die erin zit meurde het enorm.

IMG_20190723_174814.jpg

IMG_20190723_174724.jpg

IMG_20190723_174740.jpg

IMG_20190723_174839.jpg

IMG_20190723_175059.jpg

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Deze schets is alles wat ik nodig had om het te maken. Eerst de belangrijkste maten overgenomen van een ander bed. En een paar ideeen voor hoekverbinding uitgetekend.

Schets.jpg

Ziet er goed uit hoor! Door de oude olie krijgt het gelijk een gedateerd uiterlijk, verhoogt de waarde want: vintage!

Complimenten! Fons

Ik vind het er erg mooi uit zien!

Hoe heb je die vingerlas zo strak gemaakt? Heb je er hulpstukken voor?

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Dank jullie! Dit "hulpstuk"

De oude spijker/schroefgaten in het meranti horen er ook wel een beetje bij. Hout met een verhaal.

Forum Rechten