Festool schuurmachine RTS 400

WR1944

Oud hout
Ik ben met de panelen bezig van de keukenkasten. Na het vlakken van de verlijmde delen was het tijd om het schuren. Omdat de paneeldelen met de nerf alle kanten op gaan schaaf ik heel voorzichtig in diagonale richting. Dus moesten die sporen verdoezeld worden.
Nu is het laatste stadium van afwerken nooit m'n sterkste punt geweest zodat ik minimaal aan schuurmachines heb geïnvesteerd, een RO 90. Daar heb ik nooit goed mee overweg gekund zodat die machine alleen voor grof werk werd ingezet zoals het verwijderen van verflagen. Na wat worstelen met de RO 90 besloot ik toch maar het machinepark uit te breiden met een RTS 400. Na raadpleging van de Woodcraft website ging ik spoorslags naar de zaak en stond 10 minuten later met de grijze systainer weer buiten.
Gelijk wat geprobeerd natuurlijk en de machine doet eindelijk wat er van verwacht wordt, schuren zonder poespas.

P1010422q.jpg

Een welkome aanvulling.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Mooie aankoop! Ik ben wel benieuwd waarom je niet voor een ETS 125 of 150 bent gegaan?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Goede keuze. Ik heb er al jaren enkele in gebruik. De oudste rs4 gaat al sinds de jaren 80 mee. Is reserve. Niet laten vallen want dan kan het excenter krom worden, Bij zeer regelmatig gebruik overkomt me dat wel eens.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Prima schuurmachine Willem! Ik heb een RTS gekocht nadat mijn DTS stuk ging na jaren zwaar gebruik. Deze bevalt me uitstekend. Daarna de DTS toch maar laten maken, twee machines is echt wel handig:rolleyes:

Veel werkplezier!

Fons
 

WR1944

Oud hout
Ik heb nu de panelen van de keukenkasten met korrel 220 behandeld en het resultaat is goed te noemen. De schuurmachine ( of machientje want het is vrij klein) ligt lekker in de hand en is goed te besturen. Een blijvertje dus. Ik moet nog wel wat meer soorten papier en korrelgrootten inslaan. Misschien ga ik wel plezier beleven aan het afwerken van m'n productie. ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.