gestoomd, geschaafd beuken

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Beste leden,

Ik heb voor een project gestoomd geschaafd beuken nodig. Ik heb contact gezocht met mijn leverancier en hij gaf toe daar zelf niet in te handelen. Hij kon wel van een toeleverancier een partij krijgen van:

26mm dik, plm 3000mm lang, vallende breedte.
52mm dik, plm 3000mm lang, vallende breedte.

Prijs is €1500,-/m^3 ex BTW

Kan iemand vertellen hoe reeel deze prijs is? Ik heb er onvoldoende verstand van en dit verstand gaat waarschijnlijk ook niet meer komen omdat beuken erg lastig te verkrijgen blijkt te zijn.

Zijn er eventueel mensen die mee willen delen in deze partijen?

@lex
 
A

Athanor

Guest
Ik heb op de beurs hout wel eens een leverancier gezien die partijen beuken per m3 verkocht, volgens mij voor een gunstiger prijs, dus ik zou nog even zoeken....


Fons
 

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Ik heb in het verleden ook lopen zoeken naar beukenhout; was ook toen niet eenvoudig te vinden inderdaad. Uiteindelijk heb ik iets geschikts kunnen vinden bij De Houtlijn in Berkel (Lansingerland), waar duims planken fungeren als basismateriaal voor vloerdelen. Dikkere formaten hebben ze dan weer niet, helaas. Een prijs per m3 weet ik daar niet meer van. Succes met je zoektocht.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Valt wel mee. Bij de meeste zagerijen betaal je dat wel. AF is twee keer zo duur :twisted:
Als je er het halve land voor af moet reizen ben je aan benzinekosten je voordeel al kwijt.
 

sjeep

Actieve deelnemer
7 aug 2010
118
0
vind ik persoonlijk belachelijk duur.
houthandel bij mij in de buurt heb ik een tijdje terug gestoomde beuk gekocht
gevierschaald A kwaliteit zelf uit te kiezen planken voor 750euro/m³ excl


in ik moet zeggen dat ik niet veel planken omgedraaid heb, ze waren allemaal perfect rechtdradig en mooi.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Sjeep,

Naar welke houthandel ga jij?
Kan je met het adres (eventueel via PB) bezorgen?
Ik ben nog altijd op zoek naar een behoorlijke houthandel in Limburg.
750 euro is ook ongeveer de prijs die ik laatst betaald heb voor de Pollmeier beuk. Ik heb die toen wel in Manhay, diep in de Ardennen gekocht. Maar was ook omdat ik toevallig daar aan het werk was.

Mathieu
 
A

Anonymous

Guest
sjeep zei:
vind ik persoonlijk belachelijk duur.
houthandel bij mij in de buurt heb ik een tijdje terug gestoomde beuk gekocht
gevierschaald A kwaliteit zelf uit te kiezen planken voor 750euro/m³ excl


in ik moet zeggen dat ik niet veel planken omgedraaid heb, ze waren allemaal perfect rechtdradig en mooi.

Sjeep,das een mooie prijs.
Kun je me aub per pb het adres geven?

Grt.


:mrgreen:
 

Geertg

Actieve deelnemer
5 okt 2008
285
0
Lembeke
Waarom noemen we de houthandel niet gewoon bij naam?
Ik wil ook wel weten waar die houthandel zit.

Als iemand kwaliteit bied tegen een goede prijs mag dit toch publiek gezegd worden?
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Ik noem de naam van de aanbieder niet omdat hij wat prijs betreft gebonden is aan de prijs van zijn toeleverancier. Natuurlijk legt hij er een marge overheen, maar hij zou gek zijn als hij dat niet doet. Het is geen hobby voor hem!

Trouwens, als Sjeep het niet hier wil vermelden zou ik ook graag een PM ontvangen.

groeten, @lex
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Ik heb niet het idee dat dit gestoomd hout is. Of weet iemand misschien of stomen ook mogelijk is met zulke afmetingen?
Ik heb hem al een mailtje gestuurd (hij woont aan de overkant van de rivier), dus laat het jullie hier wel even weten.

groeten. @lex
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Tenzij je die afmetingen nodig hebt, kan je er beter afblijven. Mij lijkt het op de foto's dat er behoorlijk wat knoesten inzitten en hartscheur. Bovendien is het risico zeer groot dat bij het verzagen de planken de vorm vorm van een banaan gaan aannemen. Het is best mogelijk dat of je krijgt er geen planken van gezaagd omdat de zaag gaat klemmen, of dat de planken helemaal wegbuigen van het zaagblad.

Mathieu
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.