Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 57
    Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasperve Bekijk Berichten
    ...en wat ruimte om hout op te slaan....
    Zoiets maakt mij altijd bang. Aanvankelijk snapt iedereen wat de bedoeling is, maar later wordt de ruimte gebruikt om er van alles en nog wat op te slaan zonder rekening te houden met de oorspronkelijke aanname.
    Het is dus OF opslag, met bijbehorende sterkte-eisen, OF een toilet'je of zoiets.

Als het probleem wordt gevormd door het hoge plafond, dan zou ik gaan voor een verlaagd plafond. Simpel, zonder bijzondere sterkte-eisen.
    Eventueel voer je een kleiner deel uit als toilet of kantoor met overeenkomstige constructie.
    Dus: zwaar uitgevoerd waar nodig en licht waar mogelijk. Zo haal je je doel met minimale kosten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Boktor Bekijk Berichten
    In je ot spreek je over 10x10..., en nu over 5x5.90..
    Mss een schetsje?
    Ik snap de verwarring, mijn excuses.

Het project waar ik naar aan het kijken ben heeft 2 units van 55m2 (milieuklasse 3.2) met onderstaande plattegrond:

Hier zou ik qua vloeroppervlak denk ik een entresol kunnen gebruiken om een beetje een leefruimte te maken en tegelijkertijd nog genoeg ruimte over te houden om apparaten eenvoudig te kunnen gebruiken.

Daarnaast is er 1 unit te koop van ongeveer 155m2 met onderstaande plattegrond:

Deze unit zou voor mij alleen te groot zijn. Er zitten echter 2 grote deuren in wat de optie geeft om een deel af te splitsen en hier een losse unit van te maken voor verhuur van ongeveer 55m2. In het andere gedeelte zou ik dan ongeveer 100m2 over houden voor eigen gebruik. Een ander voordeel is dat er in deze unit ramen (daglicht) zitten en in de kleinere units niet. Hier zou ik vanwege het formaat dan ook geen entresol in hoeven maken.

Er zijn echter wel andere complicaties zoals het feit dat er dan een scheidingswand moet komen. Hoe ga je een stabiele wand van 6,2 meter plaatsen tussen de 2 units die ook nog enigzins te verwijderen moet kunnen zijn als ze toch ooit weer samengevoegd zouden moeten worden.

Ik probeer op dit moment een beetje te bedenken wat er qua verbouwingen nodig zouden zijn en hoe duur deze dan zouden zijn.
    Laatst gewijzigd door Jasperve; 21-07-19 om 18:48.

Zou je met joists ook een scheidingswand kunnen bouwen van 6,1 meter hoog en 9,40 meter welke stabiel en stevig is?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasperve Bekijk Berichten
    Zou je met joists ook een scheidingswand kunnen bouwen van 6,1 meter hoog en 9,40 meter welke stabiel en stevig is?
    Ja.
    https://ecomat.be/producten/detail/i-liggers
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Ik heb een pelletkachel van calor de Duna 20 deze verwarmt mijn loods van 10 x 12 x h.4 m. Dus ruim 450 m3 probleemloos.
    er zit een thermostaat op die je kunt instellen , gezien jouw ruimte goed geïsoleerd is zal hij niet zo vaak aan hoeven te springen.
    je hebt ze ook nog zwaarder en lichter en ook nog met een warmwatervoorziening. Check internet maar eens

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FerryLeek Bekijk Berichten
    Ik heb een pelletkachel van calor de Duna 20 deze verwarmt mijn loods van 10 x 12 x h.4 m. Dus ruim 450 m3 probleemloos.
    er zit een thermostaat op die je kunt instellen , gezien jouw ruimte goed geïsoleerd is zal hij niet zo vaak aan hoeven te springen.
    je hebt ze ook nog zwaarder en lichter en ook nog met een warmwatervoorziening. Check internet maar eens
    Op wat voor verbruikskosten zit je dan ongeveer?

@Jasperve
    Jouw ruimtes zullen redelijk warm van zichzelf blijven door hun goede isolatiewaarde. Dit met zekerheid als ze op het zuiden gericht zijn. De temp zal dan swinters niet onder de 10 graden komen.
    The Boktor..... eet en leeft van hout.

In veel nieuwbouw bedrijfspanden krijg je geen toestemming van de vve om dakdoorvoeren te plaatsen, in verband met de garantie op het dak. Lees eerst de voorwaarden, dan weet je wat de mogelijkheden zijn.

En een entresol haal je van marktplaats. Daar staan er zat op.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Boktor Bekijk Berichten
    @Jasperve
    Jouw ruimtes zullen redelijk warm van zichzelf blijven door hun goede isolatiewaarde. Dit met zekerheid als ze op het zuiden gericht zijn. De temp zal dan swinters niet onder de 10 graden komen.
    Ik heb eigenlijk geen informatie over hoe goed het geisoleerd is. Enkel dat het geisoleerd is...

Je verwachting is echter dat het nooit onder de 10 graden zou worden?

Maakt het eigenlijk voor hout uit wat de temperatuur is? Uiteindelijk gaat het toch voornamelijk om de luchtvochtigheid? Is stoken en een constante temperatuur dus een noodzaak of kan je het ook gewoon verwarmen als je er bent?

Forum Rechten