Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 57
    Heater kanon op olie basis/petroleum . Stroom voor ventilator en ontsteking.
    Verwarmt snel maar moet voldoende verse lucht binnen komen voor hoofdpijn verkoming

ik heb een vrij vergelijkbare loods en me met subsidie een pelletkachel geinstaleerd

Dacht ook pelletkachel maar wel rap zijn dan subsidie gaat er volgend jaar af .

Verwarmen wordt sowieso een dure aangelegenheid. De goedkoopste optie (aardgas) is niet aanwezig en eigenlijk ook geen optie meer vanwege de uitstap uit fossiele brandstof.
    Rechtstreeks electriciteit met infraroodstralers is waarschijnlijk de goedkoopste in aanschaf, zeker als je enkel verwarmd waar je werkt.
    Infraroodstralers bestaan ook op gas (propaan). Dit gaat goedkoper zijn in gebruik dan electriciteit, maar complexer (rookgasafvoer en leidingen).
    Vloerverwarming was ideaal, maar geen optie vanwege afgewerkte vloer.
    Een warmeluchtkanon kan, maar neem dan eentje met rookgasafvoer naar buiten. In een ruimte werken waar verbrandingsgassen aanwezig zijn, is onverantwoord.
    Verwarmen zo een kanon heeft ook nog andere nadelen. Luidruchtig, tocht en een slechte warmteverdeling.
    Nog een optie is een lucht/water warmtepomp in combinatie met aerothermen of zelfs een klimaatplafond (geeft ook stralingswarmte).
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Voor je entresol zou ik inderdaad ook aan een staalconstructie denken, tenzij er ook ergens halverwege nog een staander mag komen, dan kan het "makkelijk" van hout.

Hoewel, ik kijk net hier: https://houtinfo.nl/toepassingen/balkenschuif en voor een overspanning van 500cm met een zware dekvloer, zou je uit komen met balken van 70x270. Dat zijn flinke balken, maar dan hoef je dus geen staal te gebruiken en heb je wel je overspanning van 5 meter.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2011
    @Mark: de houtafmetingen die je vindt horen thuis bij een woonhuis, niet voor een opslag of werkplaats.
    sometimes you just need a bigger hammer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MerkiMac Bekijk Berichten
    Voor je entresol zou ik inderdaad ook aan een staalconstructie denken, tenzij er ook ergens halverwege nog een staander mag komen, dan kan het "makkelijk" van hout.

Hoewel, ik kijk net hier: https://houtinfo.nl/toepassingen/balkenschuif en voor een overspanning van 500cm met een zware dekvloer, zou je uit komen met balken van 70x270. Dat zijn flinke balken, maar dan hoef je dus geen staal te gebruiken en heb je wel je overspanning van 5 meter.
    Als ik een entresol zou willen bouwen van zeg 5,90 meter breed bij 5,00 meter lang. Het hoofddoel zou zijn dat het gebruikt zou worden voor een klein zithoekje / toiletruimte / fonteintje en wat ruimte om hout op te slaan. Er zouden dus geen zware machines op komen.

Zou dit dan mogelijk zijn met enkel hout? Of heb je hiervoor dan wel steunpalen nodig halverwege de constructie? Dit zou namelijk het vloeroppervlak eronder moeilijker in te delen maken.

En mocht dit niet mogelijk zijn of te duur zijn. Hoeveel steunpalen zou ik dan wel nodig hebben?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasperve Bekijk Berichten
    .

...Het formaat zou 10m bij 10m zijn met een hoogte van 7,2 meter.
    In je ot spreek je over 10x10..., en nu over 5x5.90..
    Mss een schetsje?
    The Boktor..... eet en leeft van hout.

Je kan ook I-liggers uit hout gebruiken. Een overspanning van 5 meter mag dan geen probleem zijn.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Joist's zijn de beste keuze, die dingen kunnen overspanningen aan tot 12m, en kosten een stuk minder dan massief hout.
    Zijn ook een stuk lichter in gewicht trouwens, die kan je makkelijk met twee man plaatsen, zonder allerlei hijstoestanden nodig te hebben.
    Elke fabrikant kan voor jou de berekeningen doen.

Forum Rechten