Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9
    oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Festool schuurmachine RTS 400

Ik ben met de panelen bezig van de keukenkasten. Na het vlakken van de verlijmde delen was het tijd om het schuren. Omdat de paneeldelen met de nerf alle kanten op gaan schaaf ik heel voorzichtig in diagonale richting. Dus moesten die sporen verdoezeld worden.
    Nu is het laatste stadium van afwerken nooit m'n sterkste punt geweest zodat ik minimaal aan schuurmachines heb geïnvesteerd, een RO 90. Daar heb ik nooit goed mee overweg gekund zodat die machine alleen voor grof werk werd ingezet zoals het verwijderen van verflagen. Na wat worstelen met de RO 90 besloot ik toch maar het machinepark uit te breiden met een RTS 400. Na raadpleging van de Woodcraft website ging ik spoorslags naar de zaak en stond 10 minuten later met de grijze systainer weer buiten.
    Gelijk wat geprobeerd natuurlijk en de machine doet eindelijk wat er van verwacht wordt, schuren zonder poespas.

P1010422q.jpg

Een welkome aanvulling.

Mooie aankoop! Ik ben wel benieuwd waarom je niet voor een ETS 125 of 150 bent gegaan?

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Eerlijk gezegd was ik de ronde vorm goed zat geworden. En met de rechthoekige vorm kan ik in ieder geval in hoeken komen. Ik wilde weer terug naar de oervorm van de schuurmachine.

Goede keuze. Ik heb er al jaren enkele in gebruik. De oudste rs4 gaat al sinds de jaren 80 mee. Is reserve. Niet laten vallen want dan kan het excenter krom worden, Bij zeer regelmatig gebruik overkomt me dat wel eens.

Prima schuurmachine Willem! Ik heb een RTS gekocht nadat mijn DTS stuk ging na jaren zwaar gebruik. Deze bevalt me uitstekend. Daarna de DTS toch maar laten maken, twee machines is echt wel handig

Veel werkplezier!

Fons

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    De RTS400 was mijn eerste Festool… : ) Het begin van een dure verslaving. Heeft wel heel veel meters gemaakt, zonder problemen.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Ik heb nu de panelen van de keukenkasten met korrel 220 behandeld en het resultaat is goed te noemen. De schuurmachine ( of machientje want het is vrij klein) ligt lekker in de hand en is goed te besturen. Een blijvertje dus. Ik moet nog wel wat meer soorten papier en korrelgrootten inslaan. Misschien ga ik wel plezier beleven aan het afwerken van m'n productie.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Hier een leuk koffertje passen heel wat soorten in. https://www.gereedschappelijk.nl/fes...er-497684.html
    Ik denk dat ik voor die prijs zelf wel een oplossing kan verzinnen. Zonder interieur in de originele systainer is er naast de machine een zee aan ruimte voor schuurpapier.

Forum Rechten