Schijf vs oscilleren

Steven73

Actieve deelnemer
3 nov 2018
53
0
Ik probeer een keuze te maken tussen een schijf schuurmachine en de oscillerende schuurmachine. Wat zou een inhoudelijk argument kunnen zijn om voor een te kiezen boven de ander. De oscillerende heeft meer mogelijkheden ivm verschillende opzet stukken en persoonlijke voorkeur kan ik bedenken.
Ik hoor graag jullie mening en ervaring
Alvast hartelijk dank
Groet steven
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Zoals geldt voor elke gereedschapskeuze: wat wil je er mee schuren en welk resultaat wil je bereiken? Roterend of oscillerend? Of een combinatie van de beide bewegingen? Als je zegt “schijf” zie ik het beeld van een slijpmachine voor me. Er zijn ook oscillerende schijfmachines in de handel. Iets meer informatie is wel handig. Welke machines heb je op het oog en wat is het beoogde doel?
 

pietjeekes

Actieve deelnemer
1 mei 2016
133
6
Berlaar-Heikant BE
in verband met schuurmachines.
Ik ben ooit begonnen met een goedkope oplaadbare bosch palmmuis (ingebouwde batterij). Deze duurde veel te lang om te laden en miste wat in kracht maar deed zijn werk. Dan een schuurmachine van black and decker gekocht (KA280LKA-QS). Kan oscileren maar ook gewoon roteren. Ook kon je daar andere schuurvlakken onderzetten. Op zich niets mis mee met deze machine maar om met 1 hand te bedienen is deze lastig om onder controle te houden. Ondertussen heb ik deze machine nog steeds maar ondertussen ook een bandschuurmachine van de gamma nota bene gekocht en nog een machine van black and decker (ka199). Die laatste is 240W en is gemakkelijk met 1 hand te bedienen. IK gebruik nog steeds die zware machine KA280LKA maar minder. Meestal grijp ik toch naar die ka199.
 

Steven73

Actieve deelnemer
3 nov 2018
53
0
Excuus heren. Ik ben te summier geweest. Ik bedoel de stationaire machines. Voorbeeld van de oscillerende is de Triton. Wat betreft schijfschuurmachine zijn er meerdere merken. Mijn doel is bv afrondingen schuren maar ook randen haaks schuren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.