Loungebank

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
182
68
Ik ben bezig met een loungebank te maken. Ik gebruik hiervoor enkel restanten van hout die ik nog over had van mijn verbouwing. Normaal heb ik ook nog genoeg van die tand-engroef gedrenkte planken om ze mee af te werken. Het werkt wat vervelend, zo met allerlei verschillende maten van hout (ik heb zelf geen vandiktebank en om ze nu allemaal te zagen in de lengte vond ik teveel werk), maar ik denk wel dat het gaat lukken.

Ik wil er echter ook iets kunnen in opbergen (kussens, speelgoed voor de kids ...). Dus heb ik zoveel mogelijk ruimte gelaten. De gedrenkte planken zijn 28 dik als ik me niet vergis, dus dat buigt niet direct door hopelijk. Maar ik vraag me wel af welke scharnieren ik hiervoor zou kunnen gebruiken? En kan ik ze op één of andere manier zacht laten dichtgaan (soort softclose voor de kindervingertjes)? De scharnieren zitten dan liefst aan de onderzijde van de 2 zitgedeeltes, zodat ze niet zichtbaar zijn. Iemand een idee?

IMG_20190719_191953375.jpg
Ik denk wel dat ze zwaar gaan zijn, maar ik denk dat het mooier is om dit enkel in 2 verschillende stukken te laten opengaan, en niet in meerdere delen.
 
Laatst bewerkt:

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.761
146
Rotterdam
Ik zou de kleppen/zitvlakken gewoon los er op/in leggen. Geen scharnieren.
Zo vaak hoef je er waarschijnlijk niet in te zijn, en je hebt meer ruimte om je spullen er in te doen.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Misschien zijn lades / bakken op wieltjes handiger dan een klep, want dan hoef je de kussen niet weg te halen als je er iets uit haalt. En er komen minder snel kindervingers tussen als je het slim maakt. Wel iets minder mooi.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.