Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Inca lintzaag onderdelen

Ik ben mijn laatste Inca lintzaag aan het opknappen. Aan deze zit wel enorm veel werk. Alles zit vast onder 30 jaar lang aangekoekt zaagsel en vuil.
    Bij de demontage is een van beide zaaggeleiders afgebroken.
    Heeft een van jullie nog reserveonderdelen liggen en zo'n zaaggeleider beschikbaar voor me?

Hier op het forum was iemand die beweerde dat geleiders van een Dewalt DW738 lintzaag ook passen. Is dat ook een oplossing, of wil je enkel originele onderdelen gebruiken?

Helaas heb ik geen onderdelen voor jou. Ik heb enkel een Inca Major te koop staan.

Edit: Zie deze post voor meer details over de Dewalt geleiders.
    Laatst gewijzigd door L.N.; 18-07-19 om 10:55.

Bedankt Luc. Voor dat bedrag kun je geen buil vallen.
    Goede tip.

Als ik er een foto van kan zien weet ik hoe het er uitziet. Ik heb er eentje liggen voor zijgeleiding waar van die hard kunststoffen blokjes in zitten. Die heb ik ooit bij een ijzerwarenzaak gekocht maar ben ik niet meer nodig omdat ik de zelfbouwmachine heb ontmanteld sinds ik een Scheppach heb.
    Laatst gewijzigd door Wim1965; 18-07-19 om 21:35.

Hier twee foto's

Eerst de bovenste intacte zaaggeleider:

zaaggeleider1.jpg

En de kapotte:

zaaggeleider2.jpg

Hopelijkkun je me helpen hiermee.
    Misschien ook nog de bus met kartelmoer waarin de zaaggeleider kan schuiven. Deze zit geborgd met een seegerring.

Pieter, wat is de maat van die kartelmoer? Misschien heb ik die nog wel. En anders heeft de Hornbach die wel.
    Laatst gewijzigd door L.N.; 18-07-19 om 18:32.

Die van de dewalt passen, heb ze zelf als reserve liggen. Zijn minder mooi afgewerkt dan de inca maar passen precies.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L.N. Bekijk Berichten
    Pieter, wat is de maat van die borgring? Misschien heb ik die nog wel. En anders heeft de Hornbach die wel.
    Het gaat niet om de borgring, maar om de houder met de kartelring aan de achterkant. Deze heeft ook behoorlijk op z'n lazer gehad.

- - - Updated - - -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L.N. Bekijk Berichten
    Pieter, wat is de maat van die borgring? Misschien heb ik die nog wel. En anders heeft de Hornbach die wel.
    Dat biedt hoop.

Ik had met het snelle typen een foutje gemaakt. Ik heb wel een kartelmoer, maar mogelijk niet de juiste maat.

Op één zaaggeleider horen 2 kartelmoeren. De buitenste (achterste) is alleen maar een moer en dient om te borgen.
    De binnenste is voorzien van een buis waardoor de zaaggeleider naar voren en naar achteren kan bewegen. Deze buis loopt door het gedeelte wat op en neer te draaien is en wordt aan de voorkant geborgd met een seegerring

Forum Rechten