Hout in vaatwasser

Ambachtmaatjes

Nieuw lid
12 jun 2019
17
0
Hoi,
Misschien rare vraag, maar bestaat er ook een afwerking voor hout, zodat deze vaatwasser bestendigd is?
Dus stel je hebt een houten bord of kom gemaakt, dat je deze zo kunt afwerken dat deze in de vaatwasser kan?
Soort transparante lak, epoxy of dergelijke?
Alvast bedankt.
Groetjes.
 

ArieProduction

Actieve deelnemer
13 aug 2008
176
1
Wageningen
www.builtin.nl
Denk dat het niet kan. Hoeft maar een klein gaatje in je afwerklaag te zitten en het vocht dringt erin. En dan bij de hogere temperatuur in de vaatwasser gaat dat lekker uitzetten en verder werken.
 

Ambachtmaatjes

Nieuw lid
12 jun 2019
17
0
Daar was ik ook al bang voor. Spatels doe ik inderdaad wel gewoon in de vaatwasser, maar die zijn ook goedkoop te vervangen als ze af zijn.

Het leek mij echter leuk om zelf een houten servies set (borden, kommen, enzo) te maken. In de hoop dat er dan iets was, waarmee je het zo kunt afwerken, zodat het gewoon in de vaatwasser kan. Plus dat je er dan ook niet mee zit dat jus, sausjes in het hout trekt als je het eten op de bord doet.
 

CLSystems

Nieuw lid
13 jul 2019
7
0
clsystems.nl
M'n vader heeft ooit een setje borden gemaakt en deze gecoat met 5 lagen Rubbol BL Rezisto van Sikkens. Deze zijn jarenlang gebruikt en in de vaatwasser gestopt.
 

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
M'n vader heeft ooit een setje borden gemaakt en deze gecoat met 5 lagen Rubbol BL Rezisto van Sikkens. Deze zijn jarenlang gebruikt en in de vaatwasser gestopt.

Sikkens verf en lak is heel sterk dus dat zou wel goed moeten kunnen gaan. Let wel op dat je het niet in de bouwmarkt haalt, daar hebben ze alleen de doe het zelf lijn. In een speciaal zaak hebben ze de professionele lijn (onder de naam: rubbol) en die is van veel betere kwaliteit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.