Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Hybride Weergave

Question Welke techniek is dit?

Hey iedereen,

Laatst was ik op Etsy aan het rondzien en kwam op onderstaand kistje uit.
    Nu vroeg ik mij af of iemand de techniek wist die gebruikt is om de draak op het deksel te maken, het lijkt mij precies een combinatie van snijden/graveren en branden of selectief beitsen, maar ik ken hier niets van?
    Zou graag ook zoiets proberen voor projectjes in de toekomst als dit niet te ingewikkeld is.

Iemand een idee?

Ik vermoed alleen branden, en dan uitborstelen? Waarschijnlijk met verschillende 'punten' aan het brandapparaat, bv. een ringetje.

Of laser
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Ik zou denken aan pyrografie, al is dat wel een hele klus.
    Die structuur erin krijgen met laser lijkt mij lastig, CNC zou ook nog kunnen en daarna met vuur spelen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Dit is zo goed als zeker uitgevoerd geweest met een simpele brandpen door stipjes te zetten. Je krijgt dan automatisch een verzonken tekening. De diepte is afhankelijk van type punt, temperatuur en tijdsduur.

Bedankt allemaal voor de tips! Ik ga hier eens rondhoren of iemand een brandpen heeft om dit te proberen voor ik er een aanschaf voor mezelf.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Van waar ben je? Misschien kan iemand op het forum je eventueel een brandpen uitlenen?

Ik meende mij te herinnneren dat iemand in mijn familie of schoonfamilie er een had, maar als er mensen uit de regio zijn die het zeker weten mogen die ook altijd reageren

Ik kan het op de foto niet goed zien, maar het lijkt me dat er bultjes in de draak staan. In dat geval denk ik nog steeds aan een ringetje, waarbij dan het middelste gedeelte blijft staan na het branden. Overigens stelt een brandpen niet heel veel voor qua electronica, zie bv https://hackaday.com/2017/11/02/diy-...-power-supply/

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Ik vermoed dat de bultjes eigenlijk de randen van ieder putje zijn. Die zijn dus minder diep gebrand dan het middelpunt, waardoor je dergelijk effect krijgt. Volgens mij met deze punt gemaakt:
    maxresdefault.jpg

Ik wil je gerust mijn brandpen opsturen, als jij de verzending op je neemt (binnen België). Maar uitlenen van familie lijkt me makkelijker.

Forum Rechten