ervaring eco-tools rvs vlonderschroeven

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Ik heb rvs vlonderschroeven nodig. Bij ecotools zijn ze echt veel goedkoper. Maar voordat ik ze daar koop zou ik graag willen weten wat de kwaliteit is.
Hebben mensen ervaring met de rvs schroeven van ecotools?

bedankt,
EVS
 

simonklein

Actieve deelnemer
24 jul 2014
175
1
Mosterd na de maaltijd, maar DynaPlus schroeven met ar-coating zijn goedkoper, sterker en duurzamer.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.271
167
Halverwege Utrecht en Amsterdam
6 jaar geleden heb ik er 300 tot 400 stuks 5x70 in mijn vlot gebruikt, dit heb ik 2 weken gelden gedemonteerd, ik heb er meer dan 90% van terug gewonnen. een stuk of 25 was krom of gebroken, maar dat vind ik zeker geen slecht resultaat.
 

cverkooyen

Actieve deelnemer
25 okt 2015
129
0
Ik heb ze afgelopen maand gebruikt. Goede schroeven maar eenmaal erin geschroefd moet je ze niet een paar dagen later dieper willen schroeven want dan breekt de kop af.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Heb zelf deze besteld: https://www.amazon.de/gp/product/B012S9455Q/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s01?ie=UTF8&psc=1
Profica. Bij de montage van de vlonder alles goed en makkelijk gegaan, kan natuurlijk nog niks zeggen over de houdbaarheid.
Volgens mij gebeurt dit bij RVS schroeven vaker, als je niet diep genoeg en/of met een te kleine diameter voorboort in hard materiaal,
in harde tuinpalen is me dat al een paar keer overkomen.

Misschien dat je ze eerst een stuk terug moet draaien en dan dieper proberen. (mits diep genoeg voorgeboord)
Als de RVS echt vastzitten breken ze volgens mij ook als je teveel kracht gebruikt met terug of dieper draaien.

Mvg, :).
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.754
979
Omgeving Eindhoven
Zelf goede ervaringen met de ecotools schroeven. Ook de vlonderschroeven.

Bij de normale schroeven zijn misschien de punten iets minder scherp waardoor de schroef een fractie later in het hout trekt, maar tenzij je dagelijks 10 doosjes wegdraait is dat m.i. verwaarloosbaar.

Dynaplus zou goedkoper zijn. Misschien met kortingen voor grootgebruikers en zzp'ers dan, voor particulier zal dat tegenvallen. Als ik de (bruto) prijzen bij bijv destil vergelijk met ecotools zijn ze bij ET de helft van de prijs. En ik krijg ook aan de balie als particulier geen 50% korting. ..
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.915
2.535
De schroef op de website van ecotools is geen vlonderschroef. Een vlonderschroef heeft twee keer schroefdraad. Een keer voor in de vlonder en een keer voor in het onderhout. Ik heb normaal de schroeven van ultimatewood. Die kosten een euro of dertig voor 200 stuks. Die van ecotools zijn een stuk goedkoper, maar als ik toch al hout haal, neem ik ook gelijk de schroeven mee.
 

TUNE4IT

Actieve deelnemer
14 jun 2017
232
32
Maar wat is het voordeel van twee keer draad op de schroef hebben? Dat maakt toch niet zo veel uit zo lang de schroef maar deeldraad is? Ik gebruik de ecotools vlonderschroeven ook, voornamelijk omdat ik ze er chiquer uit vind zien dan standaard schroeven. Voorboren is uiteraard noodzakelijk.
Hoe zit het met die Dynaplus schroeven als de coating een beetje is beschadigd; zijn ze dan nog steeds roestvast?
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Hoe zit het met die Dynaplus schroeven als de coating een beetje is beschadigd; zijn ze dan nog steeds roestvast?

Ik heb ze zelf toegepast en ben er erg tevreden over, de beschadigingen van het bitje in de schroef heeft nog geen roestvorming tot gevolg.

van de website van de fabrikant (tja niet onafhankelijk)

Dynaplus vlonderschroeven met AR-coating zijn hét alternatief voor RVS vlonderschroeven. De gehard stalen vlonderschroeven met Anti-Roest-coating zijn twee(!) keer zo sterk als RVS vlonderschroeven, en daardoor de ideale schroef voor de montage van hardhouten vlonderplanken. Geen last van schroeven die afbreken tijdens het indraaien. Door de speciale boorpunt met cross-sections én snijvlak kun je deze schroeven in veel gevallen zonder voorboren verwerken. Maar voor het beste resultaat is het verstandig de vlonderplanken voor te boren met een verzinkboortje.
De gecoate schroeven zijn zeer roestbestending en hebben de allerhoogste corrosiviteitsklasse; C4. De AR-coating is opgebouwd uit drie dunne laagjes organische coating bovenop de elektrolytische zinklaag wat zorgt voor een zeer goede hechting. Mocht de coating toch licht beschadigd raken bij het inschroeven? Geen probleem; de coating kan kleine beschadigingen zelf herstellen waardoor de AR-coating een permanente corrosiebescherming biedt aan de schroef.
De scherpe freesribben onder de extra kleine kop zorgt voor een strakke afwerking van de vlonder. De extra grote en diepe TX-drive zorgt voor een optimale krachtoverbrenging van de bit op de schroef en maakt het inschroeven eenvoudig.
Voor een gebruiksvriendelijke en duurzame montage van houten vlonderplanken hebben wij speciale rubberen T-stukjes en vlonderpads in het assortiment.”
 

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
366
159
Eindhoven
Ik gebruik buiten, bv boeidelen red cedar, altijd de dynaplus schroeven met coating. Geen problemen gehad met roestvorming, schroeven vind ik steviger dan rvs, nog nooit één gebroken met in/uitdraaien
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
er zijn vele soorten rvs het gebruikte type en de sterkte klasse daarvan staat bij kwaliteit producten op de doos
de vlonder schroeven van ecotools hebben overigens wel een overlopende draad zodat je je planken kunt vastrekken.

schroeven van 4 mm dik zijn te dun als je in hard hout zoals azobe schroeft
neem minimaal 5 dik dan kan je ook voorboren als dit nodig is met een 4 of 4,2 mm boor dunnere boren breken ook
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.