Mini Brad tacker

Rick_B

Actieve deelnemer
23 mrt 2018
37
2
Hi,

ik ben bezig een toplaag oud eiken te schuren en zagen om in een Versailles-achtig patroon
te lijmen op berken multiplex en op de vloer te plaatsen. Echter voor de zekerheid wil ik ze ook met mini Brads vastschieten om schotelen helemaal uit te sluiten.

Weet iemand wellicht welke specificatie mini Brads (en daarbij de tacker) die ik het beste kan gebruiken? De kop moet uiteraard zo klein mogelijk zijn vanwege de putjes in het hout, maar sterk genoeg om het hout goed vast te houden.

liefst wil ik de tacker ook kunnen gebruiken voor lades in elkaar te schieten, mdf architraven te plaatsen etc.

Ik hoop dat iemand goed advies heeft

groet,
rick
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo kijk eens bij ecotools
Die hebben een betaalbaar assortiment tackers
Waar onder ook een pintacker die koploze nagels schiet iets van 0,65 mm
Succes mvg
 

Rick_B

Actieve deelnemer
23 mrt 2018
37
2
Ik meende gelezen te hebben dat pins niet sterk genoeg zijn. Meer om iets tijdelijk op zn plek te houden, en Brads wat sterker zouden zijn. Zeker als hout kracht gaat uitoefenen dacht ik dat het kopje op de Brad wat meer houvast zou hebben?
 
  • Leuk
Waarderingen: J@ko

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
366
159
Eindhoven
Ik gebruik vaak j-brads, diameter van de kop is ca 2mm. Ik gebruik ze oa voor parket (icm verlijmen), architraven, glaslatten. Lengtes tot 50mm en ook in rvs leverbaar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.