Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 23
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twdi Bekijk Berichten
    Ik heb recent een basiscursus houtbewerking gedaan en zoek nu software om eenvoudige werkstukken in te ontwerpen.
    Dat zou toch wat makkelijker moeten zijn dan op papier.

Iemand bekend met sketchUp?

Wat gebruik jij?
    Ontwerpen gaat het snelst op een stuk papier. Pas als je een basis hebt ga je over op een cad progamma.
    Om van nul te beginnen zijn cad progamma's niet echt geschikt, te rigide, te traag, te omslachtig, etc... Potlood en papier werken veel sneller en soepeler.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh Bekijk Berichten
    Ontwerpen gaat het snelst op een stuk papier. Pas als je een basis hebt ga je over op een cad progamma.
    Om van nul te beginnen zijn cad progamma's niet echt geschikt, te rigide, te traag, te omslachtig, etc... Potlood en papier werken veel sneller en soepeler.
    Ben ik met je eens André, maar toch sla ik die stap wel eens over als ik het allemaal al in mijn hoofd heb zitten...
    Daarbij, afhankelijk van de software, maar parametrisch ontwerpen maakt dat alles wijzigingen in afmetingen netjes meegaan in de rest van het ontwerp, maakt papier (kort door de bocht) "overbodig".
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Ik sla eigenlijk voor kleine dingen meestal de cad stap over soms zelfs de papier stap en ga zo aan de slag met een idee in m'n hoofd.
    Maar dat zijn dan veelal kleine dingen.

Fusion 360 is dus erg populair. Reviews zijn er van alle pakketen genoeg maar gedeelde praktijkervaring zoals op dit forum is belangrijker.

Het zal sowieso om simpele dingen gaan want een complete kast bouwen is nog niet aan mij besteed
    Al lijkt het me wel leuk om te kunnen.

Thx!

Eerst teken ik het idee uit in mijn hoofd. Een keer dat dat gemaakt is zijn er twee mogelijkheden:
    - De simpele zaken teken ik vluchtig uit op papier
    - De ingewikkelde teken ik uit in Fusion 360

Door gebruik te maken van parameters kan je rap aanpassingen doen.

Fusion 360 kan soms wat moeilijk zijn om op jezelf te leren. Ikzelf heb hiervoor een cursus gevolgd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaVa Bekijk Berichten
    Eerst teken ik het idee uit in mijn hoofd. Een keer dat dat gemaakt is zijn er twee mogelijkheden:
    - De simpele zaken teken ik vluchtig uit op papier
    - De ingewikkelde teken ik uit in Fusion 360

Door gebruik te maken van parameters kan je rap aanpassingen doen.

Fusion 360 kan soms wat moeilijk zijn om op jezelf te leren. Ikzelf heb hiervoor een cursus gevolgd.
    Kennen programma's zoals Fusion en sketchup ook bibliotheken voor houtbewerking? Stel je wil een tuinhuisje bouwen, kent die dan standaard palen, duren en ramen die je kan gebruiken om op zijn minst wat basis dingen goed te hebben?

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Je kan Grabcad gebruiken, en voor alles wat moet schroefjes en boutjes te maken heeft zit de volledige mcMaster-Carr catalogus in Fusion.

Maar een deur is snel getekend. En als je later de deur breder maakt, past Fusion het kozijn aan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sang Bekijk Berichten
    Maar een deur is snel getekend. En als je later de deur breder maakt, past Fusion het kozijn aan
    Dat ligt er aan hoe je alles getekend hebt.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Ik heb precies wel gezien dat Fusion vrij duur is...of mis ik ergens één of andere korting/goedkope licentie ?

Fusion is gratis voor hobbyisten, startups en klein bedrijven (<€100k / jaar)
    https://www.autodesk.com/campaigns/f...-for-hobbyists

Mooi programma voor 3D werk, en als je ook cnc werk doet helemaal want er zit een module bij in om g-code voor je machine vanuit Fusion te posten.
    Wie van hout houdt, houwt hout.

Forum Rechten