Houten vloer olie

Jasperve

Actieve deelnemer
13 jul 2019
44
1
Hallo,

Ik heb een vraag aangaande olie op een houten vloer.

Mijn afzelia doussie vloer welke ik geschuurd heb met korrel 40/80/120 ziet er weer als nieuw uit op 3 plekjes na. Deze plekjes zijn ontstaan doordat er een aantal dutsjes zaten welke ik na het vullen met een mix van houtlijm en schuursel kennelijk niet genoeg geschuurd heb. Er was wat plamuur direct rond de dutsjes blijven zitten wat er uiteraard niet uitzag nadat de vloer geolied was.

Nu had ik zelf gedacht dat ik het even na kon schuren met korrel 120 en opnieuw kon olien om deze plekjes weg te krijgen. Echter na het lichtjes schuren en opnieuw aanbrengen van de olie is er een verschil in kleur/glans opgetreden zoals te zien is op de foto.

vloer.jpg


Het verschil in kleur is logisch en dit zal wel wegtrekken. Het verschil in glans kan ik echter niet verklaren. De plekjes hebben afhankelijk van onder welke hoek je er naar kijkt een andere glans dan de rest van de vloer en lijken wat doffer. De schuurbewerking is verder hetzelfde geweest als de rest van de vloer met dezelfde korrel.

Kan iemand me vertellen wat hier een mogelijke reden voor kan zijn?

Alvast bedankt!
 

KlusserKlaas

Actieve deelnemer
25 apr 2014
115
11
regio Groningen
Geen idee hoe dat komt, maar heb je al geprobeerd om met de ruwe kant van een schuursponsje het plekje in te oliën? Zo kun je het er als het ware inschuren en laten overlopen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.