Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Modern stapelbed uit berkenmultiplex

Een tijd geleden vroeg ik advies (hier: https://www.woodworking.nl/showthrea...tage-stapelbed) over het monteren van een bedframe. Na lang twijfelen toch met de lamello's aan de slag gegaan. Het grote frame is op de kamer zelf nog aan elkaar gelijmd, dus is helaas niet meer demontabel zonder dat er een zaag aan te pas komt. Spijtig, maar nu ziet alles er wel strak uit.

Hout is allemaal berkenmultiplex (3 platen). Het witte gedeelte is dezelfde plaat maar gewoon geverfd. Bed is voorzien op matrassen 90x200 cm. Ook heb ik het redelijk hoog gemaakt met het idee dat later er beneden een bureau kan worden gemaakt. Het grote frame (poten met de verbindingen) is met lamello's een elkaar gelijmd, alsook de poten. Dat Kreg systeem leek met gewoon niet stevig en ook niet mooi met al die gaatjes in die poten. De twee witte 'bed' frames zijn telkens geschroefd in het grote frame. Alles is dus met elkaar verbonden. Zonen en ik zijn erg trots op het resultaat.

één minpuntje: omdat de kids geen geduld hadden om het bed in gebruik te nemen, heb ik de ladder van overschotjes multiplex gemaakt. Deze heb ik gewoon geschroefd met 6cm lange torx schroeven. Dit is niet ideaal en door de lengte van de treden (51 cm) buigt het houdt door. Dit moet op termijn nog vervangen worden.

Het resultaat in een filmpje

en een paar foto's (zou leuk zijn moest iemand ze 'recht' kunnen zetten)

IMG_6782.jpg

IMG_6781.jpg

IMG_6787.jpg

IMG_6788.jpg

IMG_6784.jpg

IMG_6786.jpg

IMG_6785.jpg

Ziet er goed uit!
    Foto's van iPhone sta ik eerst op, dan openen met 'bewerken' in verkenner Windows en onmiddellijk terug opslaan. Alle foto's die zo gepost heb, blijven nu recht staan.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Ziet er goed uit!

Super netjes gemaakt.

Ziet er strak uit.

Moet je trots op zijn.

Gr Danny

ziet er netjes uit!

Leuk zo een filmpje...moet wel meteen zeggen.... AFLEREN om je vingers voor de lamelo te plaatsen....de eerste keer dat je het doet in het filmpje kun je nog geluk hebben dat de veer het zaagblad terugtrekt bij uitglijden ..maar de tweede keer dat ik het je zag doen zit hij rechtstreeks in je vingers als je bv per ongeluk op die manier in te dun plaatmateriaal zaagt.
    Het is af te leren want soms doe je het wel goed.

Enfin mooi resultaat in ieder geval.
    Beter Duur Dan Niet Te Koop
    ​Achter iedere succesvolle man staat een stomverbaasde schoonmoeder.......Anoniem.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan...........P. Langkous.

Even een lat [] onder elke trede lijmen zodat ze niet meer doorbuigen.
    schroeven vanaf onder kan ook en eventueel vanaf de zijkant in het latje.
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Mooi gemaakt hoor! ook leuk dat filmpje erbij.

Mooi gelukt! Heb je het bovenste bed los er tussen gezet of als een "bak"?
    A Hout

Forum Rechten