Ook even voorstellen

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Hallo allemaal,

ik lees inmiddels al even mee op het forum, dankjullie wel voor de tips and tricks die ik hier oppik. Ik ben in sept 2018 begonnen aan de HMC in Amsterdam, meubelmaken. In de avonduren, normaal ben ik werkzaam als begeleider van mensen met een verstandelijke beperking. Ik draai een dagbestedingsgroep die vooral werkt in de bossen van Lage Vuursche. Onderhoud aan landgoed en veel haardhout zagen, kloven en verkopen natuurlijk. Omdat ik niet nog 25 jaar met een motorzaag in mijn handen wil staan ben ik me dus aan het bijscholen. Bedoeling is om met de cliënten een mooi en goed product te gaan maken. Denk aan kastjes, tafeltje etc. Maar ook om de client bijvoorbeeld klaar te stomen zodat die bij een echte meubelmaker een baantje kan krijgen voor een paar uurtjes. Ik kan nu dus 2 dingen die ik graag doe gaan combineren, werken met mensen met een beperking en kijken hoe die zo volledig mogelijk kunnen deelnemen aan de maatschappij en werken met hout. Kortom ik ben er blij mee.
in het verleden wel veel meubeltjes gemaakt van steigerhout ed, maar wil nu toch meer het echte vak in de vingers krijgen. En snappen waarom iets wel of niet lukt.

Bijgaand een paar fotootjes van mijn kist die ik op het HMC heb gemaakt, ben benieuwd wat jullie er van vinden.

houterige groet. Joost4FD76B58-8B66-4B44-90FF-D81558531127.jpg66CFD2C5-6396-47EC-A6DD-D0DB984C2FDE.jpg897423A4-DE15-4C30-830F-602D9323A00F.jpg
 

peter vh

Actieve deelnemer
1 jun 2015
239
77
Mooie en nette kist!
Laatste werkstuk van het 1e.jaar had je zoveel tijd om deze bewerkelijke kist te maken, fineer werk zeker thuis op de keukentafel gemaakt.

En Welkom!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.