Hammer A3 26 maten

Jasperve

Actieve deelnemer
13 jul 2019
44
1
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en hoop in de toekomst veel gebruik te mogen maken van jullie expertise en hopelijk zelf ook wat te kunnen bijdragen!

Momenteel sta ik op het punt een Hammer a3 26 vlak en vandikte bank aan te schaffen zodat ik mijn hobby richting houtbewerking kan uitbreiden.

Nu heb ik een vraag over deze machine waar iemand hier misschien wel antwoord op kan geven.

De ruimte waarin ik moet werken is zeer beperkt en hierom zou ik graag een onderstel voor de machine maken om hem eenvoudig te kunnen verplaatsen. De rijinrichting die je er bij kan kopen zou in de breedte richting geplaatst worden wat voor mij zeer onhandig is.

Volgens mij is het onderstel rechthoeking zonder rare uitsteeksels. Weet iemand hier de exacte maten van?

Alvast bedankt voor het meedenken!
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Op zich is hij niet zo omslachtig, hij is ook met een rede zo bedacht.
als je namelijk de wielen in de duwrichting van het hout zet, heb je meer kans dat je de machine vooruit drukt tijdens het vlakken.
ik kom morgen in de werkplaats, dan meet ik hem voor jouw op.

groet john
 

Jasperve

Actieve deelnemer
13 jul 2019
44
1
Hallo John,

Super bedankt alvast!

Het is opzich inderdaad niet onlogisch echter is het met de ruimte die ik heb ook echt een noodzaak om hem in de lengterichting te kunnen verplaatsen.

Ik zat te denken om hem op een mobiel platform te plaatsen met 4 zwenkwielen met rem.
 

mhe

Actieve deelnemer
8 dec 2013
50
0
Kun je niet een constructie bedenken met een lift? Dan til je de machine op z'n wielen met een hefboom die je met een voet bedient. Dan staat ie mooi stabiel tijdens het werken en is die toch makkelijk te verplaatsen.

Want zwenkwielen met rem, ik weet niet, lijkt me niet echt handig. Je moet soms best wel kracht zetten.
 

Jasperve

Actieve deelnemer
13 jul 2019
44
1
Kun je niet een constructie bedenken met een lift? Dan til je de machine op z'n wielen met een hefboom die je met een voet bedient. Dan staat ie mooi stabiel tijdens het werken en is die toch makkelijk te verplaatsen.

Want zwenkwielen met rem, ik weet niet, lijkt me niet echt handig. Je moet soms best wel kracht zetten.

Heb je hier een voorbeeld foto/video van? Kan me er niet direct een voorstelling bij maken.

Zoiets als dit lijkt me ook top maar ik weet niet zeker of daar uitsparingen voor zouden zitten op de hammer.

https://youtu.be/dnx-xnB2D6s
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Heb je hier een voorbeeld foto/video van? Kan me er niet direct een voorstelling bij maken.

Zoiets als dit lijkt me ook top maar ik weet niet zeker of daar uitsparingen voor zouden zitten op de hammer.

https://youtu.be/dnx-xnB2D6s

Mijn Hammer N3800 staat op zo’n onderstel, zie deze post. Het is een onderstel van Bora en komt van GereedschapPro. Die hebben diverse modellen voor machines met verschillende gewichtsklasse. HBM heeft vergelijkbare onderstellen.

pm-2500_static__22097.1552085708.1280.1280.jpg


De achterste wielen kunnen ook in een andere richting worden gezet, zoals de topicstarter zoekt.
 

Jasperve

Actieve deelnemer
13 jul 2019
44
1
Mijn Hammer N3800 staat op zo’n onderstel, zie deze post. Het is een onderstel van Bora en komt van GereedschapPro. Die hebben diverse modellen voor machines met verschillende gewichtsklasse. HBM heeft vergelijkbare onderstellen.

De achterste wielen kunnen ook in een andere richting worden gezet, zoals de topicstarter zoekt.

Ik heb even op de site van Bora gekeken. Zoiets als dit zou wel interessant zijn:

affinity_11-08-17-0046.jpg

Ik kan echter nergens een plek vinden waar deze verkocht zou worden.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Bert, dat is een andere. Die uit jouw link heeft geen 4 zwenkwielen, maar 2 zwenkwielen en 2 bokwielen. Jasper zoekt de Bora PM-3550.

Jasper, je kunt GereedschapPro een mailtje sturen of ze deze kunnen bestellen. Vaak kan dat wel. Amazon.co.uk heeft die normaal ook, maar is nu uitverkocht.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.