Festool TS55 zaagblad EcoTools

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
OK Thanks,

ik heb deze gekocht:
https://www.ecotools.nl/hm-afkortzaagblad-industrial-210-x-30-mm-t-48/

ik heb gekozen voor de indrustrial ipv de prof lijn gekozen omdat ik hier toch een aantal keren las dat de indu-lijn iets profiessionele en beter presteert. En voor dat tientje meer koos ik dan toch maar voor het iets betere blad.
Schijnbaar wat nettere zaagsnede, stabieler met zagen en minder lawaai (ik zaag meestal buiten in de tuin).

Ik zal even het draadje over Ecotools zaagbladen opzoeken en mijn bevindingen er in zetten
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Even topic vanonder het stof halen.
Ik heb 2 bladen voor mijn TS55 (2x 48T), maar ik zou nog een aantal extra zaagbladen willen kopen (12, 24 en 48T).
Ik gebruik het Ecotools Industrial-zaagblad op mijn DeWalt 7491 en ben er best tevreden over.

Nu merk ik wel op dat het zaagblad voor de TS55 verschillend is qua dikte.
Festool blad is 2.2mm en Industrial blad is 2.6mm; maw zal er een klein strookje rubber van de geleiderail gezaagd worden.
Gezien dit amper 0.4mm is zal dit niet zoveel verschil maken denk ik dan?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Je kan een vulring tussen de zaag en de flens leggen van 0,2mm bij het ecotools blad. Dan kan je zowel de ecotools bladen als de Festool bladen op je zaag gebruiken, zonder je rubber strip te beschadigen.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Het is normaal dat je bij een nieuw zaagblad een nieuw rubber in je lineaal zet.

DIe van Festool zit geloof ik zelfs met een plakstrip vast zodat je hem deze voor je nieuwe blad iets kunt opschuiven en opnieuw kunt doorzagen.
 

klauterkamer

Actieve deelnemer
21 dec 2014
213
15
culemborg
Strip zit toch aan dezelfde kant als de aanslag van het blad? Dus dikte maakt niet uit. Alleen als de tanden verder van het blad afstaan. (Dus blad dun en tanden dik).
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Het stamblad van de ecotool bladen is voor beide lijnen 1,6mm. De goedkopere lijn heeft tanden van 2,2mm breed en de industrie heeft 2,6mm tanden. Daarom kom je met een 0,2mm vulring goed uit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.