Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Festool TS55 zaagblad EcoTools

Ik ben hobby matig bezig met hout, zoals oppot tafel thuis maken, en planten zuilen en noem maar op.

Ik heb ooit eens een Festool TS55 met tafel aangeschaft toen ik nog werkte.
    Mijn originele zaagblad van mijn invalzaag wat er vanaf het begin op zat, was erg bot geworden.

Nu las ik ergens over zaagbladen van Ecotools, dus ik heb me daar een nieuw zaagblad besteld.
    HM-zaagblad PROF 160 x 20 mm T=48 € 10,60 inclusief.
    Dit omdat natuurlijk de prijs mij erg beviel, en ik er positieve berichten over las.

Nu wil ik vanmorgen het zaagblad erop zetten, dus ik haal uiteraard eerst het oude Festool zaagblad (48 tands) eraf, en wil vervolgens mijn nieuwe zaagblad monteren.
    Wat valt mij op, bij het oude zaagblad zit de beschrijving over het zaagblad aan de zichtkant.
    Als ik het nieuwe blad van Ecotools erop wil zetten, moet dit met de beschrijving aan de achterkant (zie mij foto`s)
    Niet dat ik daarvan wakker lig, maar ik wilde toch even jullie mening.

Dan graag nog een mening van jullie, is het de moeite waard om het oude zaagblad te laten slijpen (kost €23,-)
    Ik denk zelf dat kwalitatief het oude blad stukken beter is, maar ik weet het zelf niet.
    Of zeggen jullie, nou als zo een zaagblad rond de € 11,00 kost, zou ik daar eventueel een ander zaagblad kopen, want zo geweldig is het Festool zaagblad niet ?

Oude zaagblad
    20190713_110814.jpg

Nieuw zaagblad
    20190713_111820.jpg

Alvast hartelijk bedankt voor jullie antwoord,
    Groeten Knakkie.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Het blad laten slijpen is zeker de moeite waard, bij een ecotools blad betwijfel ik dat, is mijn mening.
    Een goede zaagsnede valt of staat met een goed, scherp zaagblad. Een festool met een bot blad zaagt veel slechter dan een parkside met een goed en scherp blad.

Je hebt het blad goed gemonteerd, de draairichting klopt.
    sometimes you just need a bigger hammer

Voor het laten slijpen van je Festool blad zou ik ook nog ergens anders prijzen opvragen.

Voor 23 euro zou ik het niet laten slijpen. De industrial lijn vind ik trouwens de serie van Ecotools die je het best kunt gebruiken. De Pro lijn is naar mijn mening duidelijk wat minder.

Waarom vindt je dat het Festool zaagblad toch niet zo geweldig is?
    Omdat het toch bot geworden is na zoveel meter zagen? Of is er een andere reden?
    Houdt je er ook rekening mee dat dit een zaagblad is voor plaatmateriaal? In massief hout gaat dit sowieso niet goed presteren wegens teveel tanden.
    Plaatmateriaal is ook behoorlijk agressief en laat de tanden van het zaagblad snel slijten. Niet voor niets dat er in de industrie diamant bestukte zaagbladen gebruikt worden.
    De prijs voor het slijpen vind ik ook behoorlijk (tenzij er verzenden inbegrepen is).
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Ook meegemaakt tekst aan de verkeerde kant, rechtstreeks naar een slijperij gaan en niet een winkelier ertussenin laten die heeft al genoeg aan de zaag binnen geharkt.

Net even gekeken, bij festool staat de tekst idd aan de andere kant van de zaag.
    Slijpen kost dus € 0,50 per tand, dat is een redelijke prijs.
    sometimes you just need a bigger hammer

Hallo,

@Ronald L - Ok dank je wel, dat dacht ik zelf ook, maar ik was er niet zeker van omdat die tekst van EcoTools naar binnen staat.
    En nee, een blad bij Ecoltools vandaan voor €10,60 ga ik niet laten slijpen, dan halen we wel een nieuwe bij EcoTools.
    Ik kan hem hier naar 2 zaken brengen, bij de ene €30,- en bij de andere €23,- (bij de laatste heb ik meer vertrouwen, dat is Probin Telder, heb ik vaker spullen weg gehaald, ook voor de particulier hele aardige mensen, en niet te beroerd om je goede uitleg te geven)

@LeonvB - Je hebt op zich redelijk gelijk, maar ik las, dat die industrielijn een dikkere zaagsnede had, dus zou ik niet met mijn tafel werken maar met de linialen of geleiders, dan zou mijn splinterstrip naar de haaien zijn, dat vind ik zonde. (als ik het Festool zaag blad laat slijpen)

@Mathieu - Nee ik heb niks op het Festool zaag blad tegen, want ik heb er veel mee gezaagd, het was enkel zo bot als ....
    Maar ik zit wel te overwegen om in de toekomst eens een paar industriële bladen te kopen voor als ik de invalzaag in de tafel plaats.

@chevy66 - Ja ik heb hier in de buurt weinig zitten, ik woon in de polder.

@peter vh - Tja die mogelijkheid heb ik hier niet, of ik ben het al kwijt aan benzine geld.

Ok ik wil iedereen bedanken voor de uitleg, hier heb ik wat aan, en weer wat geleerd ik heb een grover zaagblad nodig voor de invalzaag, als ik geen plaat materiaal zaag.
    Ik wisselde nooit zaag bladen, maar nu ik dat 1 x heb gedaan, stelde het eigenlijk ook weinig voor.
    Ik ga er nog eens over denken, of ik het Festool zaag blad ga laten slijpen (dit heeft geen haast), ik mag aan nemen dat het blad kwalitatief beter is dan de Pro versie van EcoTools.
    Fijn weekeind allemaal nog,
    Groeten Knakkie.

Bestel bij Ecotools eens een zaagblad met 36T inplaats van die "slijpschijf" van 48T en er gaat een hele nieuwe wereld voor je open.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Tip: AKE bladen, mn de Blue line. Een tijdje geleden bij de Bouwmaat in de aanbieding.

Forum Rechten