Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Hout voor fotolijstje

Hoi allemaal,

Om een beetje te oefenen met verschillende verbindingen en bewerkingen heb ik besloten dat ik wat fotolijstjes wil gaan maken. Uiteindelijk is het wel de bedoeling dat het er een beetje knap uit komt te zien. Mijn idee is om ze te maken van een donkere houtsoort en er dan een dun strookje licht hout in te verzinken voor een leuk visueel effect. Echter is het me niet gelukt om in de buurt van Enschede (op fiets afstand of eventueel per trein bereikbaar) een houthandel te vinden waar ik eens rond kan snuffelen. Hebben jullie suggesties voor een gangbare donker gekleurde houtsoort en een plek in de buurt van Enschede om dat te kopen?

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,
    Martijn

Een fysieke winkel waar je zo terecht kan weet ik niet. Maar je zo natuurlijk naar ons forumlid gaan: masave. Die zit in zwolle, en is altijd wel bereidwillig om te helpen. Voor een klein bedrag kan t ook verzonden worden.
    Misschien is er ook nog wel een forum lukt die een stukje hout heeft liggen voor je?

Ik moest pas op het industrie terrein (vlak bij Vredestijn) zijn in Enschede en kwam daar jh fijnhout tegen ken het bedrijf niet weet ook niet wat ze allemaal hebben de Facebook pagina is niet echt actueel en de site werkt niet.
    Echte houthandels zaken zou ik hier in de buurt helaas ook niet weten.

Kort even zoeken levert mij in elk geval al Bulthuis in Oldenzaal op. Ik meen me ook iets te herinneren van een zagerij in Delden, maar die vind ik zo niet terug.

Houtzagerij Twickel bedoel je dan denk ik, en in Oldenzaal houtzagerij Bulthuis en dan is er ook nog een in Denekamp.

Forum Rechten