Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17
    Senior Member
    Ingeschreven
    May 2016
    ik heb wel een andere geleider opstaan. Dit is ook 1 Van dewalt maar die kan ik verschuiven zodat ik ruimte krijg naast het zaagblad voor kickback te voorkomen.

De originele heb ik ook nog. Die gebruik ik als ik nog eens wat grotere stukken moet verzagen.

Weet je toevallig productnummer oid van die langsgeleider?

NEW miter gauge

Ik weet geen product nummers oid betreft de New miter gauge
    Wel simpel via google te vinden
    Wish heeft hem ook zag ik

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2016
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjaano Bekijk Berichten
    Weet je toevallig productnummer oid van die langsgeleider?
    zo eventjes terug gaan zoeken naar de productnummer.
    Hier is hij: 5140034-42

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2017
    @ Willem , ik heb de Dewalt DW745 nu zo'n 1,5 jaar in mijn bezit en ik ben er zeer tevreden over . Ja, hij maakt lawaai in onbelaste stand en met het zagen van materiaal komen daar nog enkele db's bij , maar dat heb je bij alle machines -denk ik- in deze prijsklasse . Ik heb kort geleden de aluminium strip van de verstekgeleider vervangen door een zelf gezaagd exemplaar uit 8mm HPL/trespa en is nu geheel speling vrij. Tevens een grotere , verstelbare hpl aanslagplaat erop gemonteerd . Nadat ik de geleide strip vervangen heb door een hpl exemplaar , ben ik nog eens gaan kijken naar de org. alu strip en heb deze toen ook speling vrij gemaakt door de montage van 2 messing M3 boutjes aan de zijkant van de strip . Binnenkort wil ik de 2 aanpassingen hier op het forum posten . Een eerdere aanpassing/uitbreiding kun je hier zien .
    https://www.woodworking.nl/showthrea...oertafel+dw745
    Laatst gewijzigd door Jan71; 19-07-19 om 22:26.
    Vr. groet , Jan

Beste allemaal,

hartelijk bedankt voor de reacties. Zelden zo lekker gezaagd met een machine, wat een aanwinst die 745.

Inmiddels is het oktober en is de winter in aantocht. Het is een behoorlijk kostbare machine en ik twijfel of ik hem gedurende de wintermaanden "gewoon" in de (stenen) garage kan laten staan (ivm roestvorming of slijtage aan machine). Ik gebruik de machine niet dagelijks.

Wat doen de andere hobby'ers hier met hun machine?

Ik heb een houten schuurtje van 3x3 meter, de meesten lachen mij erom uit, maar ik heb 1 winter veel gereedschap in dat schuurtje laten hangen.
    Gevolg was veel spullen zat roest op, maar ik had nog een lang smalle slaapkamer vrij, heb ik een werkbank in gemaakt, en daar gaat ook al mijn gereedschap naartoe.
    In de zomer als ik veel bezig ben, laat ik het wel eens in de schuur liggen, maar als ik klaar ben, dan breng ik het wel naar boven.

Als ik 10x op een dag naar boven loop, en steeds wat mee pak, valt het voor mij reuze mee.
    Ik heb dan wel een invalzaag van Festool, die kan ik uit de tafel halen, dat scheelt mij weer veel gewicht.
    Alle losse gereedschap zit in een krat, die pak ik zo op.

Bij mij blijft het in ieder geval vanaf het najaar niet meer in het schuurtje staan.

Forum Rechten