Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Ervaringen DeWalt 745QS - verstekgeleider en stofafzuiging

Beste allemaal,

na lang te hebben aangetobd met diverse zagen, werd het tijd voor een diepte-investering. Met name voor hobbymatig gebruik dat steeds meer uit de hand aan het lopen is. Er moest een zaagtafel komen.

Het oog viel eerst op de (groene) Bosch PTS 10. Dankzij de reviews en ervaringen op dit forum snel van dit idee afgestapt.( slechte stofAfzuiging, kortsluiting, etc) . Uiteindelijk is de keuze gevallen op een DeWalt 745.

Wat opvalt is dat veel mensen aangeven een aanpassing aan de machine te hebben gedaan, bijvoorbeeld door de verstekgeleiding aan te passen of een upgrade van een ander merk te geven.

Zelf ben ik in bezit van een (groene) bosch AdvancedVac20. Ik wil de stofafzuiging op zowel de onderkant alsook op de bovenkant aansluiten (boven de zaag), maar heb nog geen tips hiervoor gezien.

Mijn vraag aan jullie; welke aanpassingen hebben jullie aan je machine gedaan? Hoe hebben jullie de (dubbele) stofafzuiging geregeld? En de verstekgeleiders?

Hartelijke groet uit Alphen aan den Rijn
    Laatst gewijzigd door WillemDeZwijger; 09-07-19 om 19:45.

Ik heb huidig moment een Y splitsen gebruikt van pvc.
    Ben echter niet tevreden over de afzuiging.
    Dit kan komen omdat de buis die onder aan de zaag verbonden is, groter is.

Voor de rest een top machine.

Bij de Festool zaagtafel (Precisio) zit een y stuk waarmee je onder en boven kunt afzuigen. Aan de onderkant een dikke slang en boven wat dunner.
    Zoiets is natuurlijk ook zelf te maken voor de deWalt

Ik heb uit china de mitergage van New laten komen, ben daar zeer tevreden over, speling vrij!

Ik heb de afzuiging aangepast door een pvc y splitsing 40 mm te gebruiken. En 2 even lange stofzuiger slangen aangesloten aan de achterkant en de afzuig/beschermkap.

Ben nu zeer te tevreden over de afzuiging.
    Klein beetje stof nog met schulp en van eikenhouten balken van 40 mm dik.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2016
    ik kan ook enkel maar tevreden zijn van mijn dw 745. de stofafzuiging is goed. enkel die van de beschermkap kan ik niet meer gebruiken omdat ik het spouwmes heb ingekort voor verdekte zaagsnedes te kunnen maken.

Ik dacht wel regelmatig te lezen dat deze machine heel veel lawaai maakt, of valt dat mee in vergelijking met andere zaagtafels? Misschien nog handig om mee te nemen in je overweging als je in een woonwijk zit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tympy Bekijk Berichten
    Ik dacht wel regelmatig te lezen dat deze machine heel veel lawaai maakt, of valt dat mee in vergelijking met andere zaagtafels? Misschien nog handig om mee te nemen in je overweging als je in een woonwijk zit.
    Ik moet de eerste “hobby zaagmachine” die stil is nog tegenkomen, het meeste geluid is van het zaagblad in je materiaal, dus je wint het meest door een scherp en correct blad te gebruiken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarcelG Bekijk Berichten
    Ik moet de eerste “hobby zaagmachine” die stil is nog tegenkomen, het meeste geluid is van het zaagblad in je materiaal, dus je wint het meest door een scherp en correct blad te gebruiken.
    Voor zover ik kan inschatten maakt de Dewalt vergeleken met mijn vorige zaagtafel significant meer lawaai (ook 'stationair'). Nu gebruik ik toch altijd gehoorbescherming, maar zelfs dan is het verschil merkbaar.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2016
    het is inderdaad niet de meest stille zaag maar ik vind niet dat ik mag klagen. en natuurlijk gebruik ik ook gehoorsbescherming.

Forum Rechten