Inca vandikteaccessoire-eigenaren gezocht!

kootje007

Actieve deelnemer
9 feb 2015
146
30
43
Zwolle
www.kootje.com
Onlangs een inca vlakbank waar een vandikteaccessoire bij zat overgenomen.

Vlakbank is top, de accessoire is helaas niet compleet. De twee veerplaten aan de onderzijde missen. Deze drukken het hout omhoog. De verkoper ging nog even zoeken maar ik gok dat ze er niet meer zijn.

Wat ik begrijp is dit verenbandstaal. Heeft iemand voor mij de afmetingen, dan ga ik dit proberen zelf te maken. Ik gok dat het iets van 1mm x 240mm x 80mm zal zijn.

Detailfoto's zijn welkom.

Mocht iemand de platen hebben liggen, of een voor de rest kapotte accessoire dan hoor ik het ook graag. Zou leuk zijn om het weer werkend te krijgen.

Voorbeeldfoto van internet (ik heb de grijze variant):
images


Alvast dank!
Marco
 
Laatst bewerkt:

kootje007

Actieve deelnemer
9 feb 2015
146
30
43
Zwolle
www.kootje.com
Klopt, dat zijn de platen inderdaad. Maar..als jij ze ook niet eronder hebt zitten, hoe werkt het dan? Ooit gebruikt?
Ook bij de jouwe zitten de bevestigingsgaten er wel...

Lijkt me dat die veerplaten (zijn opgedeeld in 3 delen lijkt het) het kromme hout met de vlakke bovenzijde vh hout omhoog duwt tegen de rollen...of zou het dan zonder ook werken?
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Ik heb mijn Inca een tijdje geleden verkocht, maar die had wel die verende platen inderdaad. Die van mij waren redelijk verbogen maar toch werkten ze nog prima. Denk dat het dus niet super precies komt en goed na te maken is. Succes!
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Klopt, dat zijn de platen inderdaad. Maar..als jij ze ook niet eronder hebt zitten, hoe werkt het dan? Ooit gebruikt?
Ook bij de jouwe zitten de bevestigingsgaten er wel...

Lijkt me dat die veerplaten (zijn opgedeeld in 3 delen lijkt het) het kromme hout met de vlakke bovenzijde vh hout omhoog duwt tegen de rollen...of zou het dan zonder ook werken?

Die van mij heeft een onderstel in aanbouw (al 2 jaar...) en sinds we een nieuw huis hebben gekocht (met hele grote garage voor Utrechtse begrippen) ben ik in onze huidige woning de schuur niet meer in geweest... ‘t is wat krap en vol... maar er is hoop, nog twee weken tot de overdracht....
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Dat ben ik vergeten te meten.
Ben even naar de schuur gelopen en de dikte is 1mm
 
Laatst bewerkt:

Kimbo

Nieuw lid
8 mrt 2017
19
0
Beste mensen in deze Thread, beetje off topic misschien dit maar ik heb vorig jaar een Inca van diktebankje gekocht en heb de messen los gehaald en laten slijpen. Helaas lukt mij het niet (na meerdere pogingen en methodes) om de messen er recht in te krijgen zodat het hout goed vlak en recht uit de machine komt. Ik ben echt radeloos en zoek iemand die veel ervaring hiermee heeft of die kan zien wat er mis is aan de machine waardoor het niet lukt. Wellicht weten jullie misschien iemand? Of ben je zelf die persoon? Ik hoor het heel graag. Ik woon zelf in Den haag. Groet, Kim
 

Driftwood

Nieuw lid
29 apr 2020
12
0
Ik volg, ben ook geïnteresseerd in afstelling en de veerplaten van het vandiktehulpstuk...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.