Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Beste apparatuur

Beste apparatuur

Hoi,

Ik wil het volgende kopen:

* Vlak en verdiktebank, budget max. 750 euro
    * Tafelcirkelzaag, budget max. 750 euro
    * Freesmachine, budget max. 300 euro

Allemaal voor veelvuldig gebruik.
    Ik zie echter door de bomen het bos niet meer. Welke is volgens jullie mening het beste.

Nog even een extra dingetje. Op YouTube zag ik een keer een Amerikaans filmpje van iemand die een vlak-en verdiktebank + freesmachine in 1 had.
    Dit lijkt mij qua ruimte besparing (heb maar kleine schuur) ook zeer handig, maar helaas heb ik dit via Google niet kunnen vinden. Iemand enig idee of dit soort machines in Nederland ook te koop zijn?

Alvast bedankt.

Welke machines de beste zijn is niet zo te zeggen, dat hangt af van je precieze eisen. Maar om te beginnen kun je in dit topic kijken om een vlakvandiktebank te vinden, daar staan een paar goede opties binnen jouw budget in detail beschreven. Hopelijk helpt dat wat.

Qua zaagtafel kun je met 750 euro nieuw kijken naar de Bosch GTS 10 XC of een DeWalt D745 of 7492. Veel mensen op het forum zijn daar wel tevreden over. Als je iets meer precisie wil, kun je nog kijken naar tweedehands machines zoals de Inca Major.

Zo'n machine die meerdere functies samenvoegt heet een combinatiemachine. Die neemt wat minder ruimte in, maar kan iets meer tijd kosten met het schakelen van de ene functie naar de andere. Binnen jouw budget zijn tweedehands wel een aantal machines te krijgen. Zoek op marktplaats bijvoorbeeld naar Lurem of Robland + combinatiemachine.

Succes met de zoektocht.
    Laatst gewijzigd door city17; 07-07-19 om 14:03.

Wat is veelvuldig gebruik?
    Wat wil je gaan maken, groot of klein, massief hout of plaat?
    sometimes you just need a bigger hammer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronald L. Bekijk Berichten
    Wat is veelvuldig gebruik?
    Wat wil je gaan maken, groot of klein, massief hout of plaat?
    Ik wil verschillende dingen maken, van kumiko tot werkbank. Dus groot en klein. En ook massief hout en plaat. Verschillende houtsoorten dus.

Als je de ruimte hebt kan je uitkijken naar een gebruikte Robland. Op Marktplaats staan er een paar die binnen je budget vallen. Mogelijk moeten deze machines wel nog afgesteld worden.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Ik ben over de Dewalt dw745 met apart erbij gekocht de New mitergage zeer tevreden

Betreft een bovenfrees zou ik een trend kiezen bv de T5 of T10

Ik heb een vlakvandikte bank kity 1647 te koop zie pb. 30 cm breed

Lees veel forums en bekijk de nodige testen op Youtube.
    Veel zaagtafels van zelfs boven de €500,- gaan mank op de langsgeleider, metname als je echt precies wilt kunnen zagen!
    Dus zoek voor jou de tafel met een nauwkeurige langsgeleider.

De afkortgeleiders zijn bij alle tafels tot tot zo’n €800,- bagger, veel te veel speling.
    Daar moet je naderhand apart in investeren het is niet anders.

Incra heeft top afkortgeleiders voor behoorlijk geld, uit China heb ik de afkortgeleider van het merk New.

DeWalt heeft toch wel een goede langsgeleider? Tenminste bepaalde types? Want die hebben een verstelling met tandheugels aan de voor en achterzijde. Alleen is de afkortgeleider het dan weer niet.

DeWalt dw745 heeft idd een tandheugel verstelling welke nauwkeurig werkt. Ik ben daar zeer tevreden over.

Forum Rechten