Droog hout

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Hier ligt ook nog wel het een en ander vooral brandhout maar wel kurk droog
ik weet nog hoe moelijk het was om leuk draaihout te vinden
gelukig werd ik toen wel leuk geholpen door de bereidwillige mensen hier op het forum

ik ben een tijdje niet actief geweest hier maar de toon / sfeer lijkt behoorlijk bepaald negatief te zijn de laatste tijd
de kracht van dit mooie fora is juist de bereidwilligheid van al die niet pro’s die elkaar met raad en daad bijstaan
zou fijn zijn als dat was wat nieuwe mensen hier eerst lezen / meemaken
persoonlijk heb ik enkel maar leuk contact gehad met Toxic
maar de toon die je nou in je laatste 100 tal berichten zet is overwegend negatief
en dat heeft geen enkele meerwaarde voor het forum om heel eerlijk te zijn het zorgt blijkbaar alleen maar voor veel ergernis
meschien die stok uit de ... halen en hout gewoon gebruike om mee te draaien ?

Mvg Tom op eigen houtje
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik draai ook liever (bijna) droog hout. Dat schiet lekker op en minder risico op teleurstelling.
Ik kan wel wat missen, maar voor TS ook niet bij de deur.
 

nees

Actieve deelnemer
6 jun 2019
44
1
Berlicum
Eindelijk een paar mensen die het zelfde gevoel hebben als ik. Ben 2 weken lid van dit forum , maar door reacties van bepaalde personen kreeg ik snel het gevoel van wat doe ik hier eigenlijk … zal maar niet zeggen wat ik eigenlijk dacht. Maar ik stelde een hele eenvoudige vraag .. wie heeft er wat droog hout voor me. Tuurlijk kan ik naar Fijn Hout Arnhem rijden .. maar dan ben ik € 100 armer en dan heb je een paar balkjes. Dat is dus leeg lopen. Vind het leuker om contact te krijgen met mensen die op dit forum zitten en het jammer vinden om mooi hout in de kachel te gooien maar er iemand anders blij te maken , die er iets mee wil draaien. Desnoods later een fotootje opsturen .. kijk dit is er van je hout geworden. Maar Opheusden is niet te ver voor me. Voor wat hout rij ik graag wat kilometertjes in mijn auto. Naar Baptist rij je toch ook :) Mathieu wat is niet bij de deur ? Tuurlijk liefst omgeving Den Bosch .. maar tot Arnhem wil ik best in de auto stappen. Groetjes Hans .. en mensen … bedankt voor de steun tegen personen zoals T.
 

nees

Actieve deelnemer
6 jun 2019
44
1
Berlicum
Ook voor Tom op eigen Houtje … als het niet in Friesland is .. hou ik me aan bevolen voor wat hout
 

nees

Actieve deelnemer
6 jun 2019
44
1
Berlicum
Hallo Anton Peters, ik kom graag eens naar Opheusden gereden voor wat hout van je. Stuur me anders een mailtje naar nees888@live.nl als je PB niet kunt vinden. Gr Hans
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ben 2 weken lid van dit forum , maar door reacties van bepaalde personen kreeg ik snel het gevoel van wat doe ik hier eigenlijk

Dat was nou geheel wederzijds, geen onvertogen woord gevallen maar je was al snel gepikeerd

zal maar niet zeggen wat ik eigenlijk dacht

Doe dat nou eens wel, dan kan je tenminste ingeschat worden voor wat je bent
Boeit me niet dat je pas lid bent ofzo, maar zonder de mensen te kennen oordeel je dus al

bedankt voor de steun tegen personen zoals T.

Wees een kerel, durf het voluit te zeggen ipv een stiekum steekje
Misschien kun je je nog aanmelden bij de forumpolitie
 

nees

Actieve deelnemer
6 jun 2019
44
1
Berlicum
Ben denk ik meer kerel dan jij en ik bedoelde inderdaad jou Toriq .. maar om niet in jou gedrag of hoe je het ook wilt noemen wil ik niet dit forum besmetten door als betweter iedereen maar aan te vallen. Zit hier inderdaad pas 2 weken , maar merk dat er meerdere personen dit forum willen mijden door jou gedrag , taal gebruik en denken dat je alles beter weet. Heb inderdaad liever dat wanneer ik een topic plaats je je van commentaar onthoud. Zou je iemand kunnen blokkeren hier zou jij bij mij op de blokkeer lijst staan. Hou niet zo van die arrogante betweters. Dit wilde je toch horen. En liever geen reactie meer hierop want daar zit ik echt niet op te wachten, heb wel wat anders aan mijn hoofd dan dat gezever van jou.
 

nees

Actieve deelnemer
6 jun 2019
44
1
Berlicum
Ik spam niets op het forum .. ik stel een simpele vraag .. en word door o.a. een persoon overstelpt met reacties die niets met mijn vraag te maken hebben. En dan vraagt hij om een reactie als echte kerel zijnde .. dan kan hij het krijgen .. maar daarvoor ben ik niet op dit forum gekomen. gr Hans
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Heren, zullen we het proberen om het een beetje vriendelijker te houden?

Nees, de verwijzing naar "spammen" is volgens mij niet juist. Maar je hebt een aantal leden van dit forum profielberichten gestuurd in plaats van PM's (persoonlijke berichten). De profielberichten zijn zichtbaar voor iedereen en komen ook in de lijst van "nieuw op het forum". Hierdoor stonden er op een gegeven moment veel van jouw post in die laatste lijst, waardoor het op spammen leek. Maar dit leek mij eerder te komen vanuit een onwetendheid/onbekendheid met de forumsoftware dan spammen....

Toxiq, Je bent al heel lang lid van dit forum en hebt heel veel bijgedragen. Van jou werkplaatsideeën heb ik er een aantal overgenomen en je hebt met veel post anderen geholpen. Ik merk, net als anderen, echter dat er het laatste jaar een verandering bij jou is. Veel posts door anderen worden door jou negatief gelezen, waarop jij vervolgens nog negatiever reageert en er een vicieus cirkeltje ontstaat, waarbij er door meerderen steeds negatiever wordt gereageerd. Dat loopt uit de hand en is onnodig. Het is waarschijnlijk beter als jij niet meer reageert als je een dergelijke post ziet. Negeer het, want het is het niet waard. En om, eerlijk te zijn, volgens mij klopt het ook vaak niet. Ik denk niet dat de post van Nees waar jij als eerste op reageerde zo negatief bedoeld was. Dat is een nadeel van een forum. In een face to face gesprek hoor je de intonatie in de stem en zie je gezichtsuitdrukkingen. In een geschreven bericht heb je die niet en wordt het al sneller negatiever gelezen dan bedoeld.
 

nees

Actieve deelnemer
6 jun 2019
44
1
Berlicum
Hallo, blijkbaar heb ik iets goed fout gedaan. Kan iemand me uit leggen hoe ik aan iemand een PM (persoonlijk bericht) kan sturen i.p.v. een profielbericht. Ik had n.l. begrepen als je op iemand zijn naam klikte dat je dan aan de rechterkant op profielbericht moest klikken om een PM te sturen aan die persoon. Ben nu zelf ook met een ander onderwerp bezig dan mijn oorspronkelijke vraag maar ik wil mensen niet tot last zijn door een fout vanuit onwetendheid. Dacht echt dat ik op die manier een PM moest/kon versturen. Wie kan het me uitleggen.
Nog ff over mijn reactie naar Toxiq toe, kreeg het gevoel dat me de les gelezen werd en dingen werden opgedrongen, als ik dat nodig vind ,dan vraag ik daar zelf wel om. Maar alsnog mijn excuus naar andere mensen , normaal is zo'n reactie er niet een die van mij afkomstig zou zijn.
Gr Hans
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Nees, nee hoor je hebt niet "iets goed fout" gedaan. Gewoon een vergissing! Je kunt iemand een privebericht sturen door op de gebruikersnaam bij een post te klikken. Dan krijg je het volgende menu te zien:

Schermafbeelding 2019-07-12 om 15.42.07.jpg

En dan klik je op privebericht. Je krijgt dan het volgende te zien, waar je de titel en bericht kunt invoeren. Dan klik je op "plaats bericht" om het te verzenden.

Schermafbeelding 2019-07-12 om 15.46.55.jpg
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2019-07-12 om 15.42.07.jpg
    Schermafbeelding 2019-07-12 om 15.42.07.jpg
    29,6 KB · Weergaven: 163

nees

Actieve deelnemer
6 jun 2019
44
1
Berlicum
Als ik op jou naam klik dan krijg ik te zien een pagina waarop staat bekijk het profiel van L.N.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Riemst is vlakbij Maastricht.
Maar afhankelijk van je uitrusting (lees kettingzaag) kan je hier of daar zelf ook wel wat hout versieren. Een ter plekke afgestorven boom is al relatief droog. Met relatief droog bedoel ik dat het vocht wat in de cellen zit al verdwenen is. Het resterende vocht (het kan nog tot 40% gaan) verdwijnt snel. Een voorgedraaide schaal is zo enkele dagen droog in plaats van enkele maanden.
Vorige week nog gevraagd voor een notenboom maar ik krijg hem niet (wilde betalen of ruilen tegen droog brandhout). Hij gaat in het beste geval als brandhout eindigen, maar waarschijnlijk gaat hij blijven staan tot hij van ellende omvalt en helemaal verloren is.
Of eens gaan praten met een bedrijf dat boomverzorging doet.
 

jellevK

Actieve deelnemer
26 feb 2018
62
1
Veenendaal
Nees kijk anders even in de thread waar anton zijn hout op marktplein aanbied daar staat ook zijn email tussen. Ben er vandaag geweest voor wat hout en heeft nog best wel een stapel liggen en ook wel wat voor (kleine) schalen en alles leek me goed droog
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Nees hier in utrecht heb ik nog wat conifeer goude regen en taxus stammetjes droog liggen die wachten om iets moois te worden .

Het forum is een goudmijn aan informatie je hoeft je alleen maar te rchten op wat voor jou de beste goudklompjes zijn en de rest is voor een ander weer goud
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Als ik op jou naam klik dan krijg ik te zien een pagina waarop staat bekijk het profiel van L.N.

Misschien is het bij jou iets anders, want ik gebruik een Apple. Maar dat maakt niet uit. Als je mijn profiel ziet, dan starter onder mijn naam en foto “Send Private Message”. Daarmee kun je een PM sturen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.