goedkoop pushblok vlakvandiktebank

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Omdat ik nog geen push guard heb voor mijn vlakvandikte bank ging ik eens stropen op het grote boze internet in een zoektocht of de elfen onder het maanlicht een of ander geniaal idee hadden gepost. En jawel. Een pushblok van een stuk tegelzetters gereedschap :) Kleiner gemaakt met de lintzaag en vandaag gebruikt en werkt erg goed. Goede grip op het hout zonder het hout te beschadigen.

Onderstaand gratis van vriend gekregen die stucadoor is. Ga zelf nog 2e aanschaffen en ben ik klaar. Je kan ze ook gebruiken bij het verspanen op de lintzaag bij hoge werkstukken.
IMG-20190705-WA0003.jpg

IMG-20190705-WA0008.jpg

Ja je kan ze ook compleet zelf van hout maken zie deze website: http://www.startwoodworking.com/post/push-blocks-jointer
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.054
2.580
Een houten schuurbord kost 4 euro. Daar sla je een hand vol koploze spijkertjes door heen en die knip je aan de andere kant af.
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Ik heb het schuurbord voorzien van schuurpapier (what's in a name) zodat ik er mee kan schuren en het schuurpapier zorgt ook voor goede grip
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.054
2.580
Heb ik ook geprobeerd, maar met afgeknipte nageltjes had ik meer grip. Ik gebruik ze ook voor contour freeswerk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.