DIY Slede voor de tafelzaag. Accuraat verzagen

Christofix

Actieve deelnemer
3 jul 2019
94
29
Oudenaarde
www.youtube.com
Hallo iedereen,

Laatst maakte ik een slede (crosscut sled) voor mijn tafelzaag. Door deze slede kan ik nu perfect en heel precies gaan verzagen. In dit filmpje zie je hoe ik deze slede gemaakt heb. Bekijk zeker ook de beschrijving onderaan, daar staat een link hoe ik een heel goedkoop alteratief vond voor de dure T-track systemen van Kreg of Rockler.

Hopelijk ben je hierdoor geinspireerd en kan je deze thuis ook maken.

Indien je vragen hebt aarzel niet mij te contacteren.

Groetjes
C

https://youtu.be/OCRI7hMpAUg

 

Christofix

Actieve deelnemer
3 jul 2019
94
29
Oudenaarde
www.youtube.com
Inderdaad mooi gemaakt, misschien dat je je handvat nog wat hoger kunt zetten zodat je niet met je knokkels op de zaagtafel komt?

Dat is inderdaad iets wat ik nog ga aanpassen. Ik had het zo gemaakt dat de bodemplaat van de safetyblock doorliep als handvat en het zo stevig met elkaar verbonden is. Ik ga het handvat loskoppelen en hoger plaatsen. Alhoewel de hinder vrij miniem is. Bedankt voor jouw feedback, ik apprecieer dit enorm.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Ik moet het filmpje nog kijken, hij staat in ieder geval op de lijst...

Bij deze ook een hartelijk welkom op het forum!
Komend weekend ben ik weer eens in de buurt, kom regelmatig in Ronse!
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
die gordijnrail is wel een goeie, wel jammer dat we geen brico hier in het noorden hebben.

dessalniettemin , mooie vonds.

Gr danny
 

Christofix

Actieve deelnemer
3 jul 2019
94
29
Oudenaarde
www.youtube.com
Ik moet het filmpje nog kijken, hij staat in ieder geval op de lijst...

Bij deze ook een hartelijk welkom op het forum!
Komend weekend ben ik weer eens in de buurt, kom regelmatig in Ronse!

Dank je.
Tof dat je hier regelmatig bent. Ronse is heel dichtbij, en zelfs de gordijnrails die ik gebruikte in deze video komen uit de Brico in Ronse.
Je bent hier steeds welkom voor een kop koffie en een houtbewerkings babbel!

Groetjes
 

Christofix

Actieve deelnemer
3 jul 2019
94
29
Oudenaarde
www.youtube.com
handige crosscut sled en knap filmpje. Mis alleen de 5-cut methode voor haakse afregeling van de fence tov zaagblad (https://www.youtube.com/watch?v=UbG-n--LFgQ)
maar ga zeker ook nog de andere filmpjes bekijken :cool:
Hey Wimpie, tof dat je me dit meedeeld maar ik plan dit in een volgende video. Ik heb de intentie om elke maand 1 tussentijdse video te maken met telkens 3 tips van kijkers. Ik was van plan dit als extra tip toe te voegen. Bedankt voor jouw feedback, dat maakt een forum als deze zo leuk en kunnen we leren van elkaar!

Groetjes
 

Christofix

Actieve deelnemer
3 jul 2019
94
29
Oudenaarde
www.youtube.com
Wij hebben de Hornbach voor gordijnrails als t-track.

Tof dat je Danny hiermee kan helpen! Bedankt Superkees!

- - - Updated - - -

Misschien kan dit je helpen Danny? Ik heb zelf T-tracks gemaakt van vierkant aluminium kokerprofiel die o.a verkrijgbaar is bij de karwei.

In de link heb ik het één en ander uitgelegd.

https://www.woodworking.nl/showthread.php?20443-Zelfgemaakte-T-tracks&highlight=track

Wauw, nog beter als je dit zelf kan maken, tof!!!!
 

Hkuit

Actieve deelnemer
6 dec 2017
188
24
Sint-Michielsgestel
Je hebt duidelijk veel zorg aan je film besteed, complimenten. Ik denk dat ik ook zo'n slede ga maken, ooit. 2 tips; de muziek vind ik niet echt plezierig en ik zou de video-grapjes tot een minimum beperken. Je hebt een goed verhaal, daar hoeft niet veel extra bij!
 

Christofix

Actieve deelnemer
3 jul 2019
94
29
Oudenaarde
www.youtube.com
Je hebt duidelijk veel zorg aan je film besteed, complimenten. Ik denk dat ik ook zo'n slede ga maken, ooit. 2 tips; de muziek vind ik niet echt plezierig en ik zou de video-grapjes tot een minimum beperken. Je hebt een goed verhaal, daar hoeft niet veel extra bij!

Heel erg bedankt voor je feedback, dit betekend echt heel veel voor mij. Wat betreft de muziek is het echt heel moeilijk om goede muziek te vinden die gratis beschikbaar is. Omdat ik geen cent verdien achter deze projectjes en videos wil ik er ook geen extra geld aan spenderen. Het is een hobby en de materialen kosten me al genoeg, Hahaha.

Nogmaals bedankt voor je feedback!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.