Gezocht: houten handvat Stanley no.4 schaaf

markb

Actieve deelnemer
31 aug 2015
43
1
Heeft iemand nog een houten handvat (het handvat zelf dus niet de knobbel) voor een Stanley no.4 liggen die ik voor een klein bedrag kan overnemen? Het handvat hoeft niet goed in de lak te zitten, maar mag geen grote beschadigingen/breuken o.i.d. hebben.
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
867
183
Zelf een handvat maken is niet zo heel erg moeilijk, ik heb er voor een nieuwe 4 wel eens gemaakt. Templates zijn makkelijk op internet te vinden, bijv.: [FONT=Verdana,Arial,Tahoma,Calibri,Geneva,sans-serif]http://www.leevalley.com/us/wood/page.aspx?p=63262

[/FONT]
 

markb

Actieve deelnemer
31 aug 2015
43
1
Zelf maken is zeker een optie maar liever heb ik toch een originele met het patina wat bij de rest van de schaaf past.

Weet iemand trouwens van welk hout deze Stanley handvaten zijn gemaakt?
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
867
183
Dat hangt af van de leeftijd. Na WOII was het meestal (gekleurd) beuken, ervoor Palissander. Later werd het plastic. Beuken of Bubinga lijken me goede keuzes, afhankelijk van de leeftijd van de schaaf. Zeker als je de schaaf echt wilt gaan gebruiken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.