Epoxy gieten en hoe goed de vorm er terug uit krijgen

Cnc Albert

Actieve deelnemer
16 mrt 2018
67
1
België ,
Beste Leden ,

ik wil mijn epoxy pen blanks zelf gieten ,nu loop ik tegen en klein probleem ,als ik de epoxy in en ronde pvc buis giet ,
krijg ik ze er ook niet meer uit , nu zullen er onder jullie wel leden zijn ,die daarvoor en aanvaardbare oplossing voor hebben .

Alvast bedankt voor me op weg te willen helpen .
Met vriendelijke groeten ,
Cnc Albert
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.860
2.519
Om je blanks uit de mal te krijgen, dient hij taps te zijn of hij moet te openen zijn. Wat ik zo op jijbuis zie gieten de meesten vierkante staven in een siliconenmal. Als je een ronde staande mal wil gebruiken kan je die uit kunststof laten draaien. Met lossingsmiddel inspuiten voor het gieten. Als je blank afgekoeld is druk je hem er zo uit.
 

Cnc Albert

Actieve deelnemer
16 mrt 2018
67
1
België ,
Hey Chevy66

heb je aub en naam voor dat losmiddel ,en kan je dat gewoon in de bouwmarkt kopen in Belgie .
Mvg
Cnc Albert

Om je blanks uit de mal te krijgen, dient hij taps te zijn of hij moet te openen zijn. Wat ik zo op jijbuis zie gieten de meesten vierkante staven in een siliconenmal. Als je een ronde staande mal wil gebruiken kan je die uit kunststof laten draaien. Met lossingsmiddel inspuiten voor het gieten. Als je blank afgekoeld is druk je hem er zo uit.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.860
2.519
De online leveranciers van de epoxy, kunnen je ook raden welk lossingsmiddel te gebruiken.
 

Cnc Albert

Actieve deelnemer
16 mrt 2018
67
1
België ,
hey broertje 125

ik ben nu met de 3D printer en mal aan het printen uit twee delen die daarna op elkaar gelegd worden , en die vastgeschroefd worden met bout en moer ,
deze mal ga ik eerst in de polyester leggen , en daarna met losmiddel dus inspuiten ,hoop dat het nu wel goed zal gaan natuurlijk .

Bedankt allemaal om me te helpen denken aan en oplossing .

Mvg
Cnc Albert



https://polyestershoppen.nl/hulpmaterialen/losmiddel-pva-72.html

persoonlijk zou ik voor een pe buis gaan dat is van zichzelf al wat vet
en bij een wat grotere lengte de buis in twee delen zagen dat lost makkelijker
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.