Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Epoxy gieten en hoe goed de vorm er terug uit krijgen

Beste Leden ,

ik wil mijn epoxy pen blanks zelf gieten ,nu loop ik tegen en klein probleem ,als ik de epoxy in en ronde pvc buis giet ,
    krijg ik ze er ook niet meer uit , nu zullen er onder jullie wel leden zijn ,die daarvoor en aanvaardbare oplossing voor hebben .

Alvast bedankt voor me op weg te willen helpen .
    Met vriendelijke groeten ,
    Cnc Albert

Om je blanks uit de mal te krijgen, dient hij taps te zijn of hij moet te openen zijn. Wat ik zo op jijbuis zie gieten de meesten vierkante staven in een siliconenmal. Als je een ronde staande mal wil gebruiken kan je die uit kunststof laten draaien. Met lossingsmiddel inspuiten voor het gieten. Als je blank afgekoeld is druk je hem er zo uit.

als epoxy moet afkoelen is er iets mis gegaan met mengen
    uitharden moet het wel
    Met een hamer past alles...

Bij de uitharding van epoxy komt altijd warmte vrij.

Hey Chevy66

heb je aub en naam voor dat losmiddel ,en kan je dat gewoon in de bouwmarkt kopen in Belgie .
    Mvg
    Cnc Albert

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Om je blanks uit de mal te krijgen, dient hij taps te zijn of hij moet te openen zijn. Wat ik zo op jijbuis zie gieten de meesten vierkante staven in een siliconenmal. Als je een ronde staande mal wil gebruiken kan je die uit kunststof laten draaien. Met lossingsmiddel inspuiten voor het gieten. Als je blank afgekoeld is druk je hem er zo uit.

De online leveranciers van de epoxy, kunnen je ook raden welk lossingsmiddel te gebruiken.

https://polyestershoppen.nl/hulpmate...el-pva-72.html

persoonlijk zou ik voor een pe buis gaan dat is van zichzelf al wat vet
    en bij een wat grotere lengte de buis in twee delen zagen dat lost makkelijker

hey broertje 125

ik ben nu met de 3D printer en mal aan het printen uit twee delen die daarna op elkaar gelegd worden , en die vastgeschroefd worden met bout en moer ,
    deze mal ga ik eerst in de polyester leggen , en daarna met losmiddel dus inspuiten ,hoop dat het nu wel goed zal gaan natuurlijk .

Bedankt allemaal om me te helpen denken aan en oplossing .

Mvg
    Cnc Albert

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boertje125 Bekijk Berichten
    https://polyestershoppen.nl/hulpmate...el-pva-72.html

persoonlijk zou ik voor een pe buis gaan dat is van zichzelf al wat vet
    en bij een wat grotere lengte de buis in twee delen zagen dat lost makkelijker

Forum Rechten