Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Waar hout kopen in omgeving Capelle aan den IJssel? (rechts van Rotterdam)

Hallo,

Ik wou een kastje maken. Dus dacht ik lang leve de Hornbach, daar is berken multiplex echter niet op voorraad. Daarnaast heb ik daar niet zulke goede ervaringen als het om op maat zagen gaat. De hout platen zijn ook niet altijd mooi. Nou bestaan er verschillende houthandels maar die zitten ver weg en dat kost mij tijd of verzendkosten. De vraag is simpel. Waar kan ik goede kwaliteit hout halen in de omgeving? Het liefst waar ze het op maat kunnen zagen.

p.s. ik heb niet veel ervaring met dit forum als deze vraag op de verkeerde plaats staat kan iemand dit dan laten weten?

alvast bedankt

Alblas houthandel in Moordrecht heeft mooi triplex en zaagt op maat.

Hallo Gelder dank je voor je reactie!
    leveren die ook aan particulieren?

Jongeneel. Waalhaven Rotterdam onder andere.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door houdt Bekijk Berichten
    Hallo,

Ik wou een kastje maken. Dus dacht ik lang leve de Hornbach, daar is berken multiplex echter niet op voorraad. Daarnaast heb ik daar niet zulke goede ervaringen als het om op maat zagen gaat. De hout platen zijn ook niet altijd mooi. Nou bestaan er verschillende houthandels maar die zitten ver weg en dat kost mij tijd of verzendkosten. De vraag is simpel. Waar kan ik goede kwaliteit hout halen in de omgeving? Het liefst waar ze het op maat kunnen zagen.

p.s. ik heb niet veel ervaring met dit forum als deze vraag op de verkeerde plaats staat kan iemand dit dan laten weten?

alvast bedankt
    Jammer om te horen dat ze zaagkwaliteit daar hard achteruit is gegaan. Als je kwaliteit wilt en je bent er extra tijd voor kwijt dan moet je er niet overklagen als je 1 uur extra moet rijden.

Zitten in Delft, hebben veel plaatmateriaal, met het zagen geen ervaring dat doe ik zelf.

https://www.ggoedkoop.nl/catalogus/plaatmateriaal/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svenskapelsin Bekijk Berichten
    Zitten in Delft, hebben veel plaatmateriaal, met het zagen geen ervaring dat doe ik zelf.

https://www.ggoedkoop.nl/catalogus/plaatmateriaal/

Dank je svenskaelsin! Ik heb wel eens gedacht om een Bosh PTS 10 aan te schaffen voor op maat zagen. Ook al is het een goedkoper model vind ik het nog wel veel geld. Kan je daar die grote platen wel mee aan? Of anders gezegd wat gebruik jij om zulke platen op maat te zagen?

Een tafelzaag is waardeloos als je grote platen wil zagen. Een cirkelzaag met een lineaal (langer dan de plaat is het zuiverste) heb je dan nodig.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svenskapelsin Bekijk Berichten
    Een tafelzaag is waardeloos als je grote platen wil zagen. Een cirkelzaag met een lineaal (langer dan de plaat is het zuiverste) heb je dan nodig.
    Ik vrees dat mijn basiskennis niet zo heel goed is van hout bewerken. Misschien moet ik eens een basiscursus howto filmpje over wanneer welke machine te gebruiken. Zou wel een filmpje worden heb nooit tijd. Hoe nauwkeurig kan je met een liniaal zagen? Ik heb zelf een Skil handcirkelzaag maar ik weet niet of het de moeite is om voor die machine een liniaal aan te schaffen of dat het beter is om te sparen voor een nieuwe machine met liniaal.

Forum Rechten