Waar hout kopen in omgeving Capelle aan den IJssel? (rechts van Rotterdam)

houdt

Nieuw lid
11 okt 2016
23
0
Hallo,

Ik wou een kastje maken. Dus dacht ik lang leve de Hornbach, daar is berken multiplex echter niet op voorraad. Daarnaast heb ik daar niet zulke goede ervaringen als het om op maat zagen gaat. De hout platen zijn ook niet altijd mooi. Nou bestaan er verschillende houthandels maar die zitten ver weg en dat kost mij tijd of verzendkosten. De vraag is simpel. Waar kan ik goede kwaliteit hout halen in de omgeving? Het liefst waar ze het op maat kunnen zagen.

p.s. ik heb niet veel ervaring met dit forum als deze vraag op de verkeerde plaats staat kan iemand dit dan laten weten?

alvast bedankt
 

houdt

Nieuw lid
11 okt 2016
23
0
Hallo Gelder dank je voor je reactie!
leveren die ook aan particulieren?
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Hallo,

Ik wou een kastje maken. Dus dacht ik lang leve de Hornbach, daar is berken multiplex echter niet op voorraad. Daarnaast heb ik daar niet zulke goede ervaringen als het om op maat zagen gaat. De hout platen zijn ook niet altijd mooi. Nou bestaan er verschillende houthandels maar die zitten ver weg en dat kost mij tijd of verzendkosten. De vraag is simpel. Waar kan ik goede kwaliteit hout halen in de omgeving? Het liefst waar ze het op maat kunnen zagen.

p.s. ik heb niet veel ervaring met dit forum als deze vraag op de verkeerde plaats staat kan iemand dit dan laten weten?

alvast bedankt

Jammer om te horen dat ze zaagkwaliteit daar hard achteruit is gegaan. Als je kwaliteit wilt en je bent er extra tijd voor kwijt dan moet je er niet overklagen als je 1 uur extra moet rijden.
 

houdt

Nieuw lid
11 okt 2016
23
0
Zitten in Delft, hebben veel plaatmateriaal, met het zagen geen ervaring dat doe ik zelf.

https://www.ggoedkoop.nl/catalogus/plaatmateriaal/


Dank je svenskaelsin! Ik heb wel eens gedacht om een Bosh PTS 10 aan te schaffen voor op maat zagen. Ook al is het een goedkoper model vind ik het nog wel veel geld. Kan je daar die grote platen wel mee aan? Of anders gezegd wat gebruik jij om zulke platen op maat te zagen?
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Een tafelzaag is waardeloos als je grote platen wil zagen. Een cirkelzaag met een lineaal (langer dan de plaat is het zuiverste) heb je dan nodig.
 

houdt

Nieuw lid
11 okt 2016
23
0
Een tafelzaag is waardeloos als je grote platen wil zagen. Een cirkelzaag met een lineaal (langer dan de plaat is het zuiverste) heb je dan nodig.

Ik vrees dat mijn basiskennis niet zo heel goed is van hout bewerken. Misschien moet ik eens een basiscursus howto filmpje over wanneer welke machine te gebruiken. Zou wel een filmpje worden heb nooit tijd. Hoe nauwkeurig kan je met een liniaal zagen? Ik heb zelf een Skil handcirkelzaag maar ik weet niet of het de moeite is om voor die machine een liniaal aan te schaffen of dat het beter is om te sparen voor een nieuwe machine met liniaal.
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Met 1 van een goed merk, zeer nauwkeurig. Met de Skill kan het ook, maar kost meer tijd. Dan moet je een rechte lat op de plaat klemmen en daar langs zagen. Met een scherp blad kan dan ook redelijk nauwkeurig.
 

WillemDeZwijger

Nieuw lid
15 mrt 2019
15
1
Ik heb een tijdje geleden een cursus gevolgd bij (Frans) Roling in Boskoop. Ook hij levert (ook de wat meer bijzondere) houtsoorten aan particulieren. Hij is niet goedkoop, maar dan heb je wel wat bijzonders.
Roling Antiek B.V.Parklaan 4 - Boskoop
0172 210 331
 

houdt

Nieuw lid
11 okt 2016
23
0
Zitten in Delft, hebben veel plaatmateriaal, met het zagen geen ervaring dat doe ik zelf.

https://www.ggoedkoop.nl/catalogus/plaatmateriaal/

Hey Sven,
Moet zeggen dat de naam 'ggoedkoop' niet mijn eerste keuze was want ik wou gewoon goed de goekoopste hoefde van mij niet. Echter ik kon hun voorraad wel inzien en ze hadden het op voorraad. Toch gaan kijken en ... ik moet zeggen dat de service heel goed was alles werd keurig op maat gezaagd het matriaal was prima en de prijs goed, qua houtbewerking ben ik nog geen senior oid maar zover ik kan inschatten is het matriaal prima, ik ben heel tevreden dank je voor de tip!
 

houdt

Nieuw lid
11 okt 2016
23
0
Hallo Gelder dank je voor je reactie!
leveren die ook aan particulieren?

Hey Gelder bedankt voor de reactie ik heb gebeld die in Moordrecht mocht ik als particulier niet heen kreeg ik te horen aan de telefoon ik kon alleen terecht in Rotterdam. Aangezien ik een file-fobie heb opgebouwd ben ik naar ggoekoop.nl in Delft gegaan en was daar prima tevreden over.! Als ik weer een beetje tijd heb ga ik zeker nog eens kijken bij Alblas R-dam.
 

houdt

Nieuw lid
11 okt 2016
23
0
Met 1 van een goed merk, zeer nauwkeurig. Met de Skill kan het ook, maar kost meer tijd. Dan moet je een rechte lat op de plaat klemmen en daar langs zagen. Met een scherp blad kan dan ook redelijk nauwkeurig.

Zeer nauwkeurig dat klinkt als een machine die rond de 400 Eu zit.. Ik ben nog aan het sparen. en moet eens uitzoeken waarom en waneer je een zaagtafel gebruikt en waneer een lineaal. Het laatste dat ik heb gekocht is een freesmachine, Het meeste tijd bij de freesmachine was ik kwijt aan het meten van de positie van de lineaal. nou ja geen lineaal maar een recht stuk multiplex. Tijd heb ik helaas niet zo veel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.