ruilen: ongveer 40 strekkende meter Merbau groef en sponning delen

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
ruilen / te koop: ongveer 40 strekkende meter Merbau groef en sponning delen

Hallo,
Mijn vader heeft ooit een meter of 50 op de kop getikt en had daar wilde plannen mee. Hij dacht in eerste instantie dat het teak was. Toen ik het zelf beter bekeek kwam ik tot de ontdekking dat het geen teak is, maar wel zeer stabiel hardhout, namelijk Merbau.

Ik heb erbij gezet ruilen, want ik ben benieuwd wat er bij anderen (ongebruikt of alleen voor 1 projectje aangeschaft) op de plank ligt waar ik blij van wordt. Met name ben ik geïnteresseerd in bijvoorbeeld (steek)beitels, freesjes voor bovenfrees van goede merken (8mm schacht) en andere goed snijgereedschap of hulpmiddelen voor meten en afteken etc.

Als je niets te ruilen hebt, dan is het eventueel te ruilen met een wettig ruilmiddel, euro's. We komen dan wel uit op een mooie prijs.

Bijgevoegd wat foto's.

Planken hebben veelal lengte van ca. 200 cm of ca. 300 cm en breedte 138 mm en dikte 30 mm. ik hou zelf wat planken voor een klein projectje, dus 40 strekkende meter beschikbaar.
Info over houtsoort:

Harde Zuid-Oost Aziatische loofhoutsoort.
Merbau lijkt wel iets op Meranti maar is donkerder en aanmerkelijk harder.
Merbau is een zeer duurzame houtsoort en wordt met name gebruikt voor ramen, kozijnen, deuren en trappen.

Bericht me via forum als je interesse hebt in een ruil. De planken zijn op te halen in het midden van het land (omgeving Utrecht).

groeten,
Arthur

IMG_20190628_190537445.jpg IMG_20190628_190516818.jpg IMG_20190628_190815628.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.