Kweekbakken maken en het gebruik van de Gripper

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Kweekbak-01.jpg
Ik heb voor mijn schoonzoon een aantal kweekbakken gemaakt en voor het eerst mijn Gripper kloon gebruikt met het zagen van smalle stukjes hout en voor het afronden van smalle stukken op de freestafel.

Gripper-01.jpg
Ik vind het een heerlijk apparaat om smalle stukjes hout te zagen en voor afronden op de freestafel.
Daar kan toch echt in mijn opinie geen duwhoutje tegenop en het werkt veilig zolang je wel op de zaaghoogte van je zaag let natuurlijk.

Mvg,:).
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Waar heb je die gripper kloon vandaan ? want ik wil nog heel veel kleine latjes voor de dames maken zodat ze die kunnen stapelen.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Hoi GH1, als ik op de link klik kom ik bij een pocket hole jig uit :) en die heb ik onlangs al binnen gekregen. Ik denk dat ik gewoon duwstokjes ga maken zoals Pel ze ook gemaakt heeft.
 

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk
Hoi GH1, als ik op de link klik kom ik bij een pocket hole jig uit :) en die heb ik onlangs al binnen gekregen. Ik denk dat ik gewoon duwstokjes ga maken zoals Pel ze ook gemaakt heeft.

HAd ik ook al last van, ik ga toch even ali afstruinen naar de Gripper, ziet er handig uit, ben toch wel een beetje zuinig op mijn vingertjes....
 

pietjeekes

Actieve deelnemer
1 mei 2016
133
6
Berlaar-Heikant BE
die kweekbakken zien er mooi uit.
En over die grr ripper kopie. In mijn geval ga ik die niet kopen. De enigste die in de eu zit met versturen (die van duitsland) wil niet naar België versturen.
maar vind 70+ euro toch wel veel voor een duwblok
 

deTafelvanHendrick

Actieve deelnemer
11 okt 2017
176
19
Warns
Hebben jullie ook die ervaring? Als het koud is, minder dan 10 Celsius zeg maar, dan verlies ik sneller de grip met de (groene) zool en moet ik het hebben van de haakjes achter de Gripper. Duwhoutje doet het altijd :<)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.