Tim wil hakken

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Tim mijn zoon van 12 wil ook houtbewerken. Hij is bezig met houtsnijden met van die kleine gutsjes
Nu reden wij vanmiddag door het dorp on hoorden een kettingzaag. AHH echte manen met zwaar gereedschap. Er lag een ES op de grond. Tim heeft er een stuk van gevraagd , en natuurlijk gekregen. Nu kan hij met het echte gereedschap aan het werk. Het moet een drakenkop worden. Ik ben benieuwd. Klopt het dat essenhout VET is ? Het lijkt ook heel erg te plakken?

HG Tim en Hugo

Attached files
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Lijkt me helemaal geweldig om samen met je kind met dezelfde hobby bezig te zijn.
Momenteel houdt mijn zoon van een dikke 10 maanden oud mij juist enigzins van mijn hobby af. Zo'n klein handebindertje vreet tijd en energie, en over een maand of drie komt de tweede er al aan! Dus nog iets minder vrije tijd, maar je krijgt er wel wat prachtigs voor terug!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@Coko : Da's hardstikke gaaf man!! Twee kinderen zo kort op elkaar is druk maar heeft vele voordelen. Mijn kinderen zijn de perfecte werkplaat-opruimers. De ene sleept graag met hout en de ander is gek op stofzuigen!!

@Hugo: Volgens mij is Essen niet erg vet, tenminste ik herken dat niet.Tim heeft de smaak goed te pakken.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Nou Tim dat is een goed begin en heel wat anders dan een Zeeuws mes. Trouwens je vader heeft vast wel een klem om dat brok vast te zetten. Ben benieuwd welke foto's dit werk binnenkort oplevert.

Coko, jammer dat je het zo druk hebt met die kleine en de tweede op komst: wat is dan eigenlijk je hobby waar je niet aan toekomt? :) :) ;)

Essen is niet vet maar mooi soepel hout ........... om te draaien.
vr.gr. Jan Pranger.
 

burijn

Actieve deelnemer
8 dec 2010
53
0
Super Tim,

Essenhout is wel een zware houtsoort!
Daar krijg je spierballen van :lol:
Ga zo door.
Probeer eens met papa een stuk jelutong hout te kopen, daar zul je makkelijker mee werken .

groet,

Burijn
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Probeer eens met papa een stuk jelutong hout te kopen, daar zul je makkelijker mee werken .

groet,

Burijn

Hallo Burijn Bij De huisleverancier hebben we een tijdje terug al eens hout om te snijden gekocht. ( ben de naam kwijt) Het snijd heel gemakkelijk en ruikt heel erg naar peper. Tim heeft er al drie dingen van gesneden + zijn vinger. Ik plaats die foto's later.

Hartelijke groet hugo
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Vandaag was het lekker weer en vakantie.
Tim ging met de zaag aan de slag om het blok een maatje kleiner te maken. Het moet een draak worden. Zagen is heel hard werken.

Attached files
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
@coko: Ik heb ook een kleine van net 10 maand, en ook eentje in de maak voor binnen drie maand! Heb gelukkig mooie werkuren, dus toch nog tijd voor mijn hobby (hoewel niet zoveel als ik zou willen;-).

Tim, ben ervan overtuigd dat dit een prachtige drakekop wordt!
Hak er maar lustig op los;-)

Steven
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.