vers eiken planken (+evt balken) adres in de achterhoek

Baswess99

Actieve deelnemer
16 dec 2014
60
1
ruurlo
goedemiddag,

ik heb in het verleden weleens wat hout bij onze lokale molen besteld, maar dit viel erg duur uit (begrijpelijk wel) alleen het duurde ook nog eens tamelijk lang. is er iemand die een goed(koop) adres heeft in de achterhoek voor vers gekantrecht eikenhout? alvast bedankt, Bas Wesselink
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Richting Groenlo en net aan de rand van Groenlo richting winterswijk of is dat niet wat? Andere vraag, wat vind je duur?
 

Baswess99

Actieve deelnemer
16 dec 2014
60
1
ruurlo
ah dat is ook zo daar zit ook een zagerij, zal eens informeren of die nog actief zijn. 250 voor 4 balken 10x10x250+ 4 balken 10x10x300 waarvan in een paar zo leek het ook nog wat vraat zat
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Wat vraat kan er altijd zijn als het gedroogd is het het spinthout er nog aan zit. Bij de Arnhemse fijnhouthandel rekenen ze daarvoor al snel meer dan 3000 m3. Reken je die prijs op wat hierboven gekocht is dan is dat 0.22 * 3000 = 660 euro. Ze geven daarbij aan dat het meubelmakerskwaliteit, gedroogd en bekantrecht is
250 euro is dan geen slechte prijs. Of het moet vers / nat en vol met fouten zitten. Persoonlijk denk ik niet, dat je voor die 250 euro nu klaar bent.
 

Baswess99

Actieve deelnemer
16 dec 2014
60
1
ruurlo
het was wel vers hout, vandaar dat ik het behoorlijk vond. maargoed, daarom heb ik de vraag gesteld, ik heb er geen kennis van:) bedankt voor de adressen, ik ga even vragen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.