Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 30 van de 30
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kor Bekijk Berichten
    lijkt me een feest als je gaat stofzuigen

Hahahahahahaha

Wat je ook kan doen is een groefje uitfrezen waar je met je vingers achter kan.

Ik heb dit uitgevoerd bij een keuken.
    Resultaat is een redelijk strakke kast, zonder uitstekende delen.
    Je moet natuurlijk ergens kiezen waar je de groef zichtbaar maakt.
    Dit zou ik in dit geval doen net boven en onder de masieve plank die doorloopt.
    Het schaduweffect zal het massieve hout nog meer laten uitkomen.

keuken 2.jpgKeuken1.jpg
    Laatst gewijzigd door MaVa; 22-07-19 om 11:18.

Hard lachen hier, maar er zijn er toch die het "probleem" serieus nemen.

https://www.senosan.com/en/news/anti...rprint-surface

@mava : netjes, hoe breed is die "groef" en wat zit er achter? Je hebt de typische greepprofielen natuurlijk, maar die zijn hier duidelijk niet gebruikt.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Greep- en vingerafdrukloos kan met een magneet. Zo worden sommige puzzeldoosjes ook geopend.

Maar het "probleem" van een paar vingerafdrukken lijkt me niet opwegen tegen alle andere oplossingen en de gekozen oplossing. Schoonmaken zou je evenveel moeten doen als een willekeurige andere handgreep.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XXL66 Bekijk Berichten
    Hard lachen hier, maar er zijn er toch die het "probleem" serieus nemen.

https://www.senosan.com/en/news/anti...rprint-surface

@mava : netjes, hoe breed is die "groef" en wat zit er achter? Je hebt de typische greepprofielen natuurlijk, maar die zijn hier duidelijk niet gebruikt.
    Hieronder een detail van hoe het uitgevoerd werd.
    Concreet werd een 45° hoek gefreesd aan de deuren (Ongeveer 1 cm dikte van de deur weggefreesd). Voor de onderste bovenaan, voor de bovenste onderaan.
    De gefreesde oppervlakken werden afgewerkt met dezelfde afwerking als de kastdeuren. Dit is wel wat prutswerk om dit perfect te krijgen.
    Achter de gefreesde hoeken werd er een lat bevestigd over de volledige breedte van de kast.
    De opening is minimaal en bedraagt ongeveer 2 à 3 cm. Net voldoende om met je vingers achter te grijpen.
    Door de schuine kant kan je gemakkelijk de deuren openen.
    De opening die nu nog zichtbaar is tussen de twee kasten, werd nog opgevuld met een deur die met dezelfde groef werd uitgevoerd, zodat de deuropening verdwijnt in de kastenwand.

Door de groef te accentueren en te laten doorlopen over de volledige breedte is deze het minst storend.

kast.jpg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kor Bekijk Berichten
    Lijkt me een feest als je gaat stofzuigen
    O ja, hahahahaha.
    Is toch niet zo handig nee....
    Groeten, Raymond

@mava thx. Die stoomoven, daar ga je nog veel plezier aan beleven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XXL66 Bekijk Berichten
    @mava thx. Die stoomoven, daar ga je nog veel plezier aan beleven.
    Ik wou dat dit bij mij was.
    Dit is een deel van de totaalverbouwing bij mijn ouders.
    Maar daar hebben ze er al veel plezier aan gehad.

Hierbij wat veelvoorkomende "greeploze" oplossingen.

bc88f45a61bf839ee89a70869646bae3.jpg

thx, heb het concept nog gewijzigd, de wandkast moet er zo uit gaan zien. Enkel ga ik hoge kasten onderaan plaatsen ipv bovenaan, de doorlopende lijn is dus aan de bovenkant.

Ik zou kunnen werken met de typische keuken alu greep profielen (tekening zonder fronten).

Als ik echter de bovenkant van de onderste deuren links en rechts op gelijke hoogte wil houden van de nis (25mm dikke plaat) en de open ruimte tussen de deuren wil beperken tot 34mm zal het L profiel (omgekeerd gebruikt) moeten ingefreesd worden (3 mm) in de nis.
    De aansluiting van C met L profiel moet netjes zijn, weet niet of dat evident is om dit proper af te werken. Op de nis komt dan een 'plint' waar de bovenste kast op rust.

De profielen die ik wil gebruiken.
    https://www.lmcstore.com/nl_be/enkel-greepprofiel.html
    https://www.lmcstore.com/nl_be/dubbel-greepprofiel.html

Iemand die deze profielen al op deze manier heeft toegepast?

Met welk type zaag zou ik dit alu perfect kunnen afkorten?
    thx

Forum Rechten