Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

opbergen in kleine werkplaats

ik ben aan het nadenken hoe je het gemakkelijkst en overzichtelijkst je schroeven opbergt.
    Op mijn werk gebruik in als ik op verplaatsing moet zo'n systainer van Festool wat ik echt superhandig vind omdat je het snel kan mee nemen maar dan heb ik een rek dat ik al mijn gereedschap kan in koffers en kisten stockeren.
    download (1).jpg
    Halen jullie je schroeven uit hun doosjes om dat in sorteerkoffers te bewaren of houden jullie die in hun doosjes ???

Ik hou ze in doosjes (vooral omdat er op de doosjes een sticker zit die me verteld hoe lang en welke diameter de schroeven zijn).
    Verder pak ik (meestal) de doosjes die ik nodig denk te hebben inplaats van de hele opbergdoos. Meerendeel van de projecten die ik niet in de garage doe hebben een beperkt aantal verschillende soorten schroeven nodig. In de garage is alles in principe bij de hand.

De doosjes zitten wel allemaal samen in een bak.

Een speciale (dure?) FESTOOL systainer zie ik mezelf er niet voor kopen.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Ik heb lades gemaakt met een vakverdeling waar de standaard verpakkingen voor schroeven, bouten etc. van de bouwmarkten in passen. Is de verpakking te groot dan gaat het los in het vakje.
    Klusjes die ik voor anderen doe probeer ik zo veel mogelijk thuis te doen waar ik alle middelen onder handbereik heb. Lukt dat niet dan neem ik de te verwachte bevestigingsmiddelen mee in een gereedschapskoffer. De meeste "klanten" bevinden zich op minder dan een kwartier rijden van m'n huis zodat even op en neer tijdens een klus geen probleem is. Meestal moet ik een grotere afstand afleggen als ik naar de bouwmarkt moet om wat in te kopen.

P1010379q.jpg
    Hier bevindt zich m'n actuele voorraad schroeven en meer. De losse schroeven onderin zijn nog voorraad uit Holland. En die voorraad slinkt erg geleidelijk.

na lang twijfelen heb ik voor een ladesysteem gekozen
    maar kan je ergens die labels van die vijzen downloaden of zo

66271025_880059005696544_8065130523762098176_n.jpg

Hoi freesoul,

Naar mijn weten niet. Bij mijn kastje werd een stapeltje blanco kaartjes meegeleverd die in een uitsparing op de voorkant van de laatjes passen.
    Met een labelprinter kan je natuurlijk ook labeltjes maken. Zijn niet zo duur.

Mijn oplossing is er een stukje (huishoud)plakband op plakken en op de plakband schrijf je de maat. Ik heb van die “onzichtbare” van de Action gebruikt omdat je daar met een permanente marker gemakkelijker op kunt schrijven. Je haalt de plakband er gewoon af als een andere maat in het bakje komt.

Ik heb twee vergelijkbare kasten (voor bouten en moeren en dat soort spul). Daar plak ik met een Dymo Letratag een label op. Het zijn thermische labels dus als het heel warm wordt verkleuren ze langzaam. Schroeven laat ik gewoon in hun doosjes zitten en die staan op een plank er naast. Ik merk dat ik die vaak zoveel nodig heb dat het makkelijker is om het hele doosje mee te pakken dan een los bakje. Die bakjes zijn meestal te klein en hebben de vervelende neiging om veel stof, zaagsel en andere troep te verzamelen als ze ergens open staan. Voordeel is wel dat ze ook wel eens omvallen en dan is al die troep er meteen weer uit...

schroeven.jpg

Ik maak sinds kort gebruik, naast een voorraad in de kast, van zo'n Festool koffer, had ik veel eerder moeten doen!

Ik gebruik de metalen koffers met losse inzet bakjes. Gooi altijd de verpakkingen schroeven gelijk in een gekleurd bakje. Op kleine klussen neem ik alleen de bakjes die ik nodig heb mee. Ik heb een keer een werkbankje gemaakt waar 15 van die koffers in kunnen. Op die manier is alles netjes opgeruimd. Ik heb geen maten op de bakjes want de inhoud wisselt nog al eens.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Ik heb heel veel losse spullen, waaronder schroeven, in Auer systeemboxen. Modulair systeem met losse bakjes in diverse afmetingen en kleuren in (in mijn geval) boxen van 30*40 cm, met transparant deksel. Voor de prijs van 1 Festool sortainer heb je er minstens 3 van Auer & ze zijn heel goed gemaakt.

Verder heb ik losse inzetbakjes van Festool in twee diepe laden van de tekeningen/papierkast die mijn vader 35 jaar geleden voor me gemaakt heeft. Hierin de schroeven etc. in de maten die ik het meest gebruik.
    Beschrijving? Scotch Magic plakband, beschreven met Sharpie, geplakt op binnenkant/zicht van de bakjes.
    Deze boxjes passen in de gereedschapskist van Festool. Ik kan dus meenemen wat ik denk nodig te hebben.

Ik heb een hekel aan het bewaren in originele verpakkingen omdat fabrikanten geen standaard maten gebruiken en de vormgeving veelal oogverblindend naar is.
    Om aan te geven hoe ver mijn OCD gaat: ik een spreadsheet aangemaakt waarin per AUER-box (die aan de zichtkant een vinyl-snijfolie nummer en tekstcode hebben) staat wat erin zit. Op de iPad in mijn wp open ik dat bestand, geef een zoekterm in ("pozidrive") en zie instant in welke box(en) die zitten. Trek de box uit de stelling en voila!

Forum Rechten