Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 32

freesmachine Scheppach of een Rojek

Hallo,
    Ik zit met een vraagje,ik overweeg om een freestafel te kopen gebruik :iets meer als hobby
    Nu heb ik de keuze uit een freesmachine Scheppach type hc3000 2de hands +-1200€ met pennenwagen en aanvoerwagen
    Of een nieuwe Rojek FSN 300 A 3.7kw met pennenwagen prijs 3656€

Alle hulp is welkom
    Rudy

Re: freesmachiene Scheppach type hc3000

hallo
    vandaag stond er zo rojek tekoop met beitel koppen tekoop op marktplaats
    onder de rubriek overige machine,s
    helaas heb ik geen link maar probeer het even met zoeken en vul rojek in
    vr,gr
    hakkelaar

hier als nog de link http://link.marktplaats.nl/409414565
    bod was nu 1800

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rudy
    Nu heb ik de keuze uit een freesmachine Scheppach type hc3000 2de hands +-1200€ met pennenwagen en aanvoerwagen
    Of een nieuwe Rojek FSN 300 A 3.7kw met pennenwagen prijs 3656€
    Ik den dat je een HF-3000 bedoeld. Ik vind je vergelijking tussen een machine van 1200 en 1 van 3600 nogal scheef. Wat wil je doen met de machine, hoe vaak ga je hem gebruiken etcetera.... 1200 voor een HF-3000 met pennentafel is niet goedkoop, dan moet je een hele mooie hebben in perfecte staat.

Re: freesmachiene Scheppach type hf3000

Zo ziet hij er uit 1200€ of niet?
    Moet dienen om tafels en banken te maken.
    Of moet ik gaan vr ROJEK FSN 300 A

Tsja... das lastig te beoordelen van 1 foto. Wat ik zie lijkt er in ieder geval op dat de machine behoorlijk is gebruikt en niet altijd in een verwarmde ruimte heeft gestaan dus wat schade aan lakwerk.

De uitrusting is heel behoorlijk, grote roltafel, aanvoerapparaat, wielen... als er ook nog een fatsoenlijke freeskop bijzit dan is een prijs van rond de 1000 euro niet zo gek. Technisch kan er niet heel veel aan kapot aan die machines, ze zitten degelijk in elkaar.

Als je zegt tafels en banken maken, moet ik dan denken aan steigerhouten banken en tafels? Voor dat en ruw werk is dit een topmachine, zelfs nog te goed. Dan zou ik zeker geen dure nieuwe rojek nemen. Dan zou je wel gek zijn om 3600 euro uit te geven, wil je top precies meubelwerk maken en de machine ook houden als liefhebber dan moet hij er ook echt top uitzien en is een nieuwe evt een optie.

IMG]http://i52.tinypic.com/2q0ltte.jpg[/IMG]
    Hout is geen steigerhout, maar Padouk afromosia en eik

Hij ziet er niet slecht uit, ook niet heel goed, gemiddeld zo te zien. Lastig de technische staat te beoordelen maar zoals gezegd daar zal niet heel veel mis mee zijn verwacht ik. Als het werk wat je wilt doen erop past en je gaat ovor het eerst zulk werk met een dergelijke machine doen dan zou ik voor zo'n machine gaan en niet voor een nieuwe van 3600.

Scheppie,
    Als het prijsverschil tussen Rojek en Scheppach €450 bedraagt welke zou je dan nemen?

Rudy

Athanor
    Guest

Dat moet je natuurlijk niet aan Scheppie vragen :lol: :lol:

Ik zou voor de Rojek gaan :|

Fons

Forum Rechten