Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 32

Even voorstellen, Uniek houten (douglas) bijgebouw. (eindelijk af!)

Hallo iedereen,

Eindelijk mijn nieuwbouw af, dan maar aan de tuin beginnen klonk het...
    Vanwege de keuze geen kelder (kostprijs daarvan) en dat we echte "buiten mensen" zijn besloten om een uniek houten bijgebouw te plaatsen.

Omdat dit laten bouwen veel te duur was, besloten om ons te gaan verdiepen.

Na maandenlang denk en teken werk begonnen met mijn houten bijgebouw vorige zomer 06/2018.
    Nu een jaar later eindelijk af... serieus onderschat, maar nu... o zo genieten.

Mijn voorkeur was eik, maar de kostprijs daarvan lag me eerlijk gezegd veel te hoog, na onderzoek gekozen voor het mooie rustieke douglas hout.

Ervaring in hout had ik niet, gelukkig wel technische en handige bagage, daarmee aan de slag samen met hulp van mijn vader en schoonvader!

Tekening gemaakt met inventor:

Opbouw constuctie:

Hout voor dak en meer geleverd, 4 dagen niets hebben we niets anders gedaan als spanten en hout voorbereid met wipzaagje en jef zaag:

Nu met spantenwerk en rabatdelen:

Gekozen voor een oude pan die al jaren in een wei lag te rotten:

Einde lot binnenvloertje gekocht en gelegd:

Deuren/ramen geplaatst, nu maar kasseien en terras aanleg:

Klaar, enkele shoots:

Eindelijk met gras:

Zo, dit was is een oog opslag mijn bezigheid van het afgelopen jaar. Serieus onderschat hoeveel uren hier ingekropen zijn. Hopelijk genieten jullie van deze topic.
    Gr Dries

Junior Member
    Ingeschreven
    Sep 2018
    schitterend gemaakt! Heel erg leuk om zoiets moois vorm te zien krijgen. Daar ga je nog jaren lang met een dikke grijns zitten

Heel mooi geheel, prima resultaat !
    Maar waarom geen oude boomse pannen met ronde dakgoten?
    Gr,
    Rudy
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      Schermafbeelding 2019-06-23 om 06.50.06.jpg
Bekeken:   539
Grootte:   22,3 KB
ID:        88901

Dank je Rudy,

Voor Boomse pannen heb ik inderdaad ook gekeken. Voor mij was het de kostprijs die het bepaalde. (deze pannen heb ik gratis mogen ontvangen.)
    Daarlangs een groot lot vinden was ook niet zo simpel, je moet tellen dat er ongeveer een 2200 stuks van deze opliggen.

Gr Dries

Grappige manier van pannen dekken.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Zo! Dat is een serieus net bijgebouw. Mooi gemaakt.
    " Een mens is slechts in staat om te leren door het maken van fouten. Ik maak er vele, ik leer dus een hoop.
    Er zijn mensen die nooit fouten maken.......die kunnen dus niets meer leren"

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Driess Bekijk Berichten
    Dank je Rudy,

Voor Boomse pannen heb ik inderdaad ook gekeken. Voor mij was het de kostprijs die het bepaalde. (deze pannen heb ik gratis mogen ontvangen.)
    Daarlangs een groot lot vinden was ook niet zo simpel, je moet tellen dat er ongeveer een 2200 stuks van deze opliggen.

Gr Dries
    Groot lot vinden is inderdaad heel moeilijk, maar ik ben toen lang geleden een paar oude schuren gaan afbreken voor de pannen en heb mijn oude pannen die hier op het huis lagen omgeruild (met bijbetaling natuurlijk want die firma's oude materialen kennen de prijs)!!!
    Als je wilt stuur ik je een foto.
    Gr,
    Rudy

Erg mooi gemaakt, das zeker lekker vertoeven!
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Wat chevy66 bedoeld is dat je normaal vanaf onderen begint te pannen leggen. Dan legt het een stuk makkelijker en sneller Nu moest je steeds de pan erboven optillen om de andere pan eronder te schuiven.

Forum Rechten