Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: burl pen

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2015

burl pen

Op de terugweg van de opendag hout 2017 ben ik langs Jurriaan gereden.
    Van Jurriaan heb ik wat mooie stukken hout gekregen waaronder stukken burl van een paardenkastanje.

Echt schitterend hout! Maar ik heb het al die tijd niet gebruikt omdat ik er van overtuigd was dat ik het eerst moest stabiliseren voordat ik er een pen van kon maken.
    Niks is minder waar, het verwerkt echt goed.

20190707_202351.jpg

20190707_202240.jpg

20190707_203631.jpg

De dag nadat ik deze pen heb afgemaakt ben ik begonnen aan nog één burl pen.
    Alleen deze keer heb ik het hout met ecoline gekleurd.

20190709_211834.jpg

20190709_223126.jpg

Eerst heb ik de blank zwart gekleurd.

20190710_091407.jpg

Dit heb ik er dan weer voor het grootste gedeelde weg geschuurd. De zwarte ecoline trekt in het zachtere hout verder in dan in het hardere hout.

20190710_193555.jpg

En dan kon de kleur worden aangebracht.

Normaal ben ik niet zo van het kleuren van hout, maar dit vind ik toch wel een meerwaarde geven.

Het eindresultaat laat nog even op zicht wachten. Met mijn telefoon kan ik helaas geen foto maken die de pen eer aan doet.
    Maar hij is geslaagd als zeg ik het zelf.

Fijn dat het gelukt is!

Dat ziet er goed uit. Ik neem aan dat je de eerste pen met CA lijm hebt afgewerkt ?
    De Ecoline is een goed idee, ik heb hier nog de nodige glaasjes staan.
    Groetjes uit Landgraaf
    Peter Hendriks

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Dank jullie wel. Heb het inderdaad met ca lijm afgewerkt. Ja is echt leuk om mee te experimenteren. Het kost de wereld niet en er zijn vele mogelijkheden

Forum Rechten