Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 15 van de 15

Onderwerp: Hout voor shutters

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rudy Bekijk Berichten
    Hallo, heb jij een leuk adresje toevallig?
    Helaas niet meer een van mijn vroegere klanten was een van de eerste in Nederland die met shutters begon. Hij haalde deze uit Canada(als ik het goed onthouden heb) en de rest van de onderdelen uit china. Bij mij de rails van rvs en de loopwielen. Alweer meer dan 10 jaar geleden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Helaas niet meer een van mijn vroegere klanten was een van de eerste in Nederland die met shutters begon. Hij haalde deze uit Canada(als ik het goed onthouden heb) en de rest van de onderdelen uit china. Bij mij de rails van rvs en de loopwielen. Alweer meer dan 10 jaar geleden.
    Als je Frans een beetje op orde is...https://boutique.bilp.fr/32-kit-pour...s-sam-kit.html

m.i. is de gekozen afwerking doorslaggevend voor je keuzen.

ze hangen in weer en wind ik neem aan dat ze wel een tijdje mee moeten.

Die franse link is wel heel mooi spul voor buiten. Ik denk niet dat mijn vrouw dat in de woonkamer zou willen, maar wie weet kan ik buiten nog eens een keer een pergola maken. Voor binnen is het bouwverslag waar Marcel naar verwijst erg nuttig. Mooi resultaat, wel veel werk... maar goed, daar krijg je ook veel voldoening van natuurlijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rudy Bekijk Berichten
    Hallo, heb jij een leuk adresje toevallig?
    Hi rudy,

ik heb toevallig ook net een draadje geopend over zelf maken shutters. Geen idee hoe ik daar naar moet door verwijzen. Ik heb nogal wat inspiratie van "klussen met Henk" op youtube (volgens mij ook een hagenees) die zelf de lamellen op de zaagtafel maakt door ze kruislings (vanaf kopse kant bezien dus linksboven/rechtsonder) op ca 7 a 8 graden af te zagen en verder roundover met de frees en schuren geloof ik. Dat lijkt me wel te doen als je een vaste opstelling/jig maakt voor repeterend werk. Blijft een klusje dat wel. Grootste uitdaging is om ze allemaal precies zelfde maat te houden uiteraard.

Zit zelf nog wat te stoeien met de pins waaraan ze hangen en het open/sluit systeem. Scheppie (nickname) heeft hierover ruim verslag gedaan enkele jaren terug. Daar moet ik zelf ook nog induiken want is gisteren allemaal gepost.

succes,

groeten Rob

Forum Rechten