houten klopper

houtkever

Actieve deelnemer
13 nov 2013
179
11
Renkum
Mijn houten klopper is kapot gegaan en er moest een nieuwe komen. Ik ben dus even naar het bos gefietst voor hout. (In het bos missen ze een stukje hout niet.)
klopper1.jpg

Na wat gezaag en gehak paste het in mijn draaibankje.
met een aardig eind resultaat.
klopper2.jpg
klopper3.jpgDeze weegt nu 500gr maar zal nog wel lichter worden omdat het hout nog niet was gedroogd.

Er komt nog een tweede die wat lichter gaat worden.

Zover ik het kan zien is het beuk.
 

houtkever

Actieve deelnemer
13 nov 2013
179
11
Renkum
Er liggen stukken boom en de schors lijkt op beuken en ook het hout zelf lijkt op beuken. Zover ik weet staan er geen haagbeuken in dat stuk van het bos. Ik neem dan aan dat ik beuken te pakken heb. Ik hak of zaag geen bomen om in een bos dat niet van mij is dus er is ook geen blad voor identificatie. Ik gok dat dit hout is gezaagd in het najaar 2018.(.Een goede storm is vaak een goede vriend.)
 

houtkever

Actieve deelnemer
13 nov 2013
179
11
Renkum
Ik heb nog een stuk zien liggen. het paste helaas niet ook nog achter op de fiets.(dus ik ga volgende week nog maar eens fietsen) Jammer genoeg staan er bijna geen linden in de bossen:-(
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.