Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

low noise compressor

Ben aan een nieuwe compressor toe.
    Heeft er iemand ervaring met low noise compressoren?
    Lijkt me wel wat comfortabeler dan de zuiger compressoren!

sometimes you just need a bigger hammer

Ik heb twee weken geleden een AEG low noise bij HBM gekocht. Hij doet het goed, maar heb nog niets low noise kunnen ontdekken.

Deze https://www.hbm-machines.com/product...ise-compressor
    Laatst gewijzigd door Woodlex; 20-06-19 om 18:20.
    Het is maar waar je van hout

Ik heb een oude durr tandarts compressor onder de werkbank staan. Die is echt heel stil. Maakt niet meer geluid als de vacuümpomp.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woodlex Bekijk Berichten
    Ik heb twee weken geleden een AEG low noise bij HBM gekocht. Hij doet het goed, maar heb nog niets low noise kunnen ontdekken.

Deze https://www.hbm-machines.com/product...ise-compressor
    Als je kijkt naar de gegevens van de compressor is dit ook niet bepaald een low-noise.
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Ik heb deze https://www.hbm-machines.com/product...ise-compressor
    Is wel iets duurder maar zeker veel stiller. Wil je echt stil ga dan naar whisp air compresoren (bv op de site van contimeta). Ook zoals al eerder boven vermeld tandarts compressoren.
    Het low-noise verhaal van de aeg compressor zit volgens mij alleen in het feit dat deze compressor 1450 toeren draait.

Bij de AEG staat wel beschreven dat deze een dB van 53-60 heeft, dit lijkt me wel low noise. Ik heb hem zelf ook maar geen vergelijkingsmateriaal, ik kan van het weekend eens meten wat voor geluid deze produceert..

Verder bevalt ie mij prima voor wat nagels schieten en schoon blazen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tympy Bekijk Berichten
    Bij de AEG staat wel beschreven dat deze een dB van 53-60 heeft, dit lijkt me wel low noise. Ik heb hem zelf ook maar geen vergelijkingsmateriaal, ik kan van het weekend eens meten wat voor geluid deze produceert..
    Verder bevalt ie mij prima voor wat nagels schieten en schoon blazen.
    53-60 DB staat bij standaard geleverd inclusief?
    maar niet in de omschrijving daar staat, geluidsniveau 80 DB(A)?
    Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Ah dat is het continue geluid wat ik uit de garage hoor komen, de meegeleverde 60dB

Ik heb de kleine van airpress. Kleine tank maar fluisterstil. Gebruik em toch niet zo vaak. Hooguit wat zaagsel ofzo even voorzichtig wegspuiten of banden oppompen. Wil je het intensief gebruiken moet je groter model kopen.Ben er zeer tevreden over, je hoort em amper.

Forum Rechten