low noise compressor

Zéniël

Actieve deelnemer
30 sep 2016
94
4
brussels
Ben aan een nieuwe compressor toe.
Heeft er iemand ervaring met low noise compressoren?
Lijkt me wel wat comfortabeler dan de zuiger compressoren!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Ik heb een oude durr tandarts compressor onder de werkbank staan. Die is echt heel stil. Maakt niet meer geluid als de vacuümpomp.
 

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Bij de AEG staat wel beschreven dat deze een dB van 53-60 heeft, dit lijkt me wel low noise. Ik heb hem zelf ook maar geen vergelijkingsmateriaal, ik kan van het weekend eens meten wat voor geluid deze produceert..

Verder bevalt ie mij prima voor wat nagels schieten en schoon blazen.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Bij de AEG staat wel beschreven dat deze een dB van 53-60 heeft, dit lijkt me wel low noise. Ik heb hem zelf ook maar geen vergelijkingsmateriaal, ik kan van het weekend eens meten wat voor geluid deze produceert..
Verder bevalt ie mij prima voor wat nagels schieten en schoon blazen.
53-60 DB staat bij standaard geleverd inclusief?
maar niet in de omschrijving daar staat, geluidsniveau 80 DB(A)?
Mvg, :).
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Ik heb de kleine van airpress. Kleine tank maar fluisterstil. Gebruik em toch niet zo vaak. Hooguit wat zaagsel ofzo even voorzichtig wegspuiten of banden oppompen. Wil je het intensief gebruiken moet je groter model kopen.Ben er zeer tevreden over, je hoort em amper.
 

Keeswest

Actieve deelnemer
6 mei 2019
108
5
Zaanstad
Kun je over een compressor geen kist met demping of zoiets bouwen?
Of is dat weer te simpel gedacht van mij? (Dat ie dan misschien geen lucht kan aanzuigen of zoiets?)
Maar voor mijn werkzaamheden huren wij wel eens speciale aggregaten in, en die leveren flink wat stroom, maar je hoort ze nauwelijks (in vergelijking tot 'gewone' aggregaten)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Keeswest, veel compressoren staan in afgesloten en geisoleerde ruimtes. Je moet zorgen dat er lucht in kan. En dat de warmte weg kan of de ruimte moet groot genoeg zijn. Denk ook aan stof. Er zit wel een stoffilter op maar onze werkplaatsen zijn stoffig :eek: Dus met regelmaat controleren en hem niet in een stoffig hoekje zetten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.